اهواز_ ریاست دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت:ساخت مرکز جامع سلامت روستایی شبانه روزی بخش شعیبیه در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع و با زیربنای ۱۱۷۲ متر و با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بخش شعیبیه آغاز شده و تا به امروز ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مرکز جامع سلامت روستایی شبانه روزی بخش شعیبیه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش قدس آنلاین، ابول نژادیان افزود: این پروژه که یکی از پروژه های در حال اتمام این دانشکده است به زودی و تا قبل از پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و براساس آیین نامه های وزارت بهداشت، باتوجه به جمعیت بخش شعیبیه تیم های سلامت در این مرکز مستقر شده و به صورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته به مردم این منطقه خدمات رسانی خواهند کرد.      

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه خدمات رسانی تیم سلامت در این مرکز گفت: هر تیم سلامت باتوجه به نیاز منطقه شامل پزشک، دندانپزشک، پرستار، ماما، کارشناس بهداشت حرفه ای و کارشناس بهداشت محیط است.

ریاست دانشکده علوم پزشکی شوشتربیان داشت:وظایف تیم سلامت کاملا تعریف شده است و بعنوان مثال دندانپزشک باید علاوه بر درمان مشکلات دهان و دندانِ مراجعین به مرکز، با حضور در مدارس منطقه تمامی دانش آموزان را از لحاظ وضعیت بهداشت دهان و دندان پایش و معاینه نموده و در بهبود سطح آموزشی و فرهنگ سازی در این زمینه فعالیت کند.
پزشکان و ماما ها نیز علاوه بر ویزیت و درمان مراجعه کنندگان به مرکز، باید بصورت میدانی و با حضور در منازل ساکنین منطقه و ارتباط مستقیم با مردم، وضعیت سلامت همه افراد و بخصوص «مادران باردار» را  بررسی کنند.

همچنین کارشناسان بهداشت حرفه ای و بهداشت محیط نیز موظفند مردم و منطقه را از نظرگاه رعایت موارد بهداشتی مانند دفع صحیح زباله ها، وضعیت فاضلاب ها و دیگر موارد تخصصی بررسی کنند.

وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی این مرکز و چهار مرکز جامع سلامت روستایی در بخش های دیگری از شهرستان شوشتر، گام بلندی در جهت رشد و ارتقای حوزه سلامت در شهرستان شوشتر برداشته خواهد شد و نوید روزهای پربار در آینده را خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.