یزد - مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد گفت: هدف قرارگاه پدافند زیستی حفاظت و صیانت از جان انسان ها به عنوان سرمایه های اجتماعی کشوراست.

هدف قرارگاه پدافند زیستی حفاظت و صیانت از جان انسان ها است

محمدصادق طهماسبی در حاشیه همایش و کارگاه آموزشی تخصصی مدیران ارشد و میانی حوزه سلامت کشور که با حضور معاون بهداشت و درمان قرارگاه زیستی سازمان پدافند غیرعامل در مرکز یزد برگزار شد درگفتگو با ما اظهارداشت: این مرکز خیری به عنوان اولین مرکز آموزشی و پایلوت مهارت آموزی نیروهای عملیاتی و امدادی برای مقابله با خطرهای شیمیایی، بیولوژیک، رادیواکتیو، زیستی، هسته ای و انفجاری شناخته می شود.

وی افزود: قرارگاه ها و کارگروه های متنوع و متعددی در حوزه پدافند غیرعامل تشکیل شده، وهدف قرارگاه پدافند زیستی حفاظت و صیانت از جان انسان ها به عنوان سرمایه های اجتماعی کشور است.

طهماسبی تصریح کرد: امروز جامعه ما در مقابله با حوادث، مخاطرات و تهدیدات شیمیایی، بیولوژیک، رادیواکتیو و هسته ای آگاهی مطلوبی ندارد و اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و ارتقای آمادگی نسبی مردم در پیشگیری و مقابله با این تهدیدات در حوزه با همکاری رسانه ها و خبرنگاران و مشارکت سازمان های مردم نهاد امری ضروری است.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گفت: با افتتاح مرکز خیری و آموزشی ”زنده یاد محمدعلی جوکار” در منطقه آزادشهر یزد این مرکز به عنوان اولین و پایلوت مهارت آموزی نیروهای امدادی و عملیاتی پدافند غیرعامل کشور در حوزه CBRNE شناخته می شود و با توجه به فراهم شدن زیرساخت های لازم، آمادگی کامل داریم تا همه دوره های آموزشی در این حوزه را به صورت ملی در این مرکز برگزار کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان با اشاره به برنامه هایی که از سوی این اداره کل برای ارتقای سلامت مردم استان در دست اجراست، خاطرنشان ساخت: یکی از این طرح ها، پروژه پیشنهادی پایش لحظه ای آب به عنوان فناوری ”بیومانیتورینگ” برای سالم سازی منابع آب آشامیدنی استان است که پیشنهاد آن براساس یک الگوی بومی در استان ارایه شده است.

گفتنی است در این دوره آموزشی کشوری که با همکاری اداره کل پدافند غیرعامل استانداری، کارگروه بهداشت، سلامت و بیولوژیک پدافند غیرعامل استان و دانشگاه علوم پزشکی حضرت آیت الله شهید صدوقی ره یزد برگزار شد، عناوین آموزشی و تخصصی تهدیدات بیولوژیک، مدیریت مخاطرات زیستی، ضرورت امنیت در بستر سلامت، انواع مخاطرات هسته ای و پرتویی، تهدیدات و نحوه آلودگی زدایی و بازتوانی در برابر مخاطرات زیستی و شیمیایی از سوی اساتید کشوری برای نزدیک به ۲۰۰ نفر از مدیران ارشد و میانی حوزه سلامت و بهداشت ارایه شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.