کرمان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در این استان نیاز به بازسازی و احداث بیمارستان جدید به خوبی مشهود است.

نیاز استان کرمان به بازسازی و احداث بیمارستان های جدید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حمیدرضا رشیدی نژاد در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان افزود: مهم آن است که بیمارستان های کرمان جز یک بیمارستان که می توان ادعا کرد در مقابل زلزله مقاوم است، در برابر حوادث طبیعی از جمله زلزله مقاومت لازم را ندارند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان شهید باهنر کرمان مرکز ترومای این استان است، عنوان کرد: ساخت ساختمان جدید این بیمارستان از ۱۲ سال قبل با ۲۴۰ تختخواب آغاز شده و به دلیل کسری بودجه تاکنون به اتمام نرسیده است و هنوز حدود ۴۰ میلیارد تومان نیاز دارد تا به پایان برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: دانشکده های این دانشگاه و مراکز تحقیقاتی نیز قدیمی هستند و نیاز به تعمیر، بازسازی و یا تجدید دارند.

رشیدی نژاد گفت: بین ۵ تا ۲۰ درصد خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت در استان کرمان آسیب دیده اند.

وی تصریح کرد: انتظار است که ساخت بیمارستان شهید باهنر که مرکز ترومای استان کرمان است و استان های مجاور را هم پوشش می دهد و بیمارستان زرند هر چه زودتر به پایان برسند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان یادآور شد: بیمارستان کوهبنان که شش ماه قبل با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد نیز ترک هایی خورده و در برخی قسمت ها گچ های آن ریخته است.

رشیدی نژاد گفت: پس از وقوع زمین لرزه در کوهبنان ۱۰ تیم ارزیاب و تیم واکنش سریع در منطقه حضور یافتند و ۷ تیم نیز از کرمان اعزام شدند و در ادامه بیمارستان های استان به حالت آماده باش درآمده و اورژانس ها تخلیه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.