۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
کد خبر: 580582

خرم‎آباد- با تکریم از غلامرضا سلیمانی و قدردانی از خدمات و زحمات وی، سید امین قاسمی به سمت سرپرست جدید میراث فرهنگی لرستان معرفی و منصوب شد تا جانی تازه به بدنه میراث تزریق شود.

میراث؛ جانی تازه گرفت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ طی آیینی و با حضور معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، معاون امور اقتصادی استاندار لرستان، شهردار و اعضای شورای شهر خرم‎آباد و جمعی از مدیران دستگاه‎های اجرایی از خدمات مدیرکل سابق میراث فرهنگی لرستان تقدیر و سرپرست جدید این اداره کل در استان معارفه شد.

هنرمندان صنایع دستی ایران سفیران صلح و زیبایی در جهان هستند

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: هنرمندان صنایع دستی کشور سفیران صلح و زیبایی و سلیقه در دنیا هستند که با کارشان افکار جهانی را به سمت کشور متوجه می کنند.

احمد دانیالی در این مراسم با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی یکی از مراکز استراتژیک کشور است اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از ادغام سه سازمان در بخش های مختلف تشکیل شده است این سازمان هویت بخش، درصدد است ایران را به عنوان یک برند در زمینه گردشگری به جهان معرفی کند.

وی افزود: کشور ما به دلیل اقلیم متفاوت و متنوعی که دارد یکی از مراکز اصلی گردشگری در جهان محسوب می شود و در حوزه طبیعی سرآمدیم و آب و هوای چهار فصل کشور گردشگران زیادی که علاقه مند به حوزه ژئوتوریسم هستند را به سمت این دیار می کشاند.

 دانیالی با بیان اینکه هنرمندان سفیران ما در دنیا هستند بیان داشت:  هنرمندان صنایع دستی سفیر صلح و زیبایی و سلیقه در دنیا هستند که افکار دنیا را به نفع کشورمان جذب می کنند.

وی افزود: میراث کهنسال کشور نیاز به ساماندهی دارد همه ما در سازمان جمع شده ایم تا این میراث را حفظ کنیم لذا ما در استفاده از این ظرفیت گردشگری  و جذب توریسم باید تلاش کنیم.

دانیالی با بیان اینکه ایجاد اشتغال هزینه بر است گفت: با ایجاد اشتغال در بخش صنایع دستی و به کارگیری جوانان در این زمینه می توانیم به ازای هر ۶ گردشگر یک شغل ایجاد کنیم.

وی ایجاد اشتغال در بخش گردشگری را راه برون رفت از معضلات بیکاری در لرستان دانست و عنوان کرد: با همکاری تمام سازمان ها و ارگان ها می توانیم با تأسی از گفتمان اقتصاد مقاومتی به مشکلات اقتصادی کشور غلبه کنیم.

 معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی اشاره کرد: جهادگران در دوران دفاع مقدس از میراث کشور محافظت کردند امروز نوبت ماست که از این میراث دفاع کنیم و برای آیندگان به ارث بگذاریم.

وی قلعه فلک الافلاک را یکی از ظرفیت های عظیم استان در بخش گردشگری دانست و افزود: تلاش داریم قلعه را به مجموعه گردشگری کشور برگردانیم خوشبختانه سال آینده سال کم کردن بیکاری است دولت  برای بخش گردشگری بودجه قابل توجه ای تخصیص داده است که در قالب تسهیلات در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

 وی نقش مدیران را به عنوان تسریع کننده امر سرمایه گذاری در این بخش مهم قلمداد کرد و افزود: همه بخش های دولتی باید همکاری  با این مجموعه داشته باشند و مدیران باید برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری  تسریع کننده، سیاستگذار  و هماهنگ کننده باشند تا صنعت گردشگری در لرستان پررنگ تر شود.

رونق گردشگری راهکار اصلی توسعه لرستان

معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان گفت: زیرساخت های توسعه لرستان منوط به توجه به حوزه گردشگری است.

گودرز امیری با بیان اینکه مبانی توسعه استان را باید در منابع گردشگری آن یافت اظهار کرد: مسئولین باید به این موضوع توجه کنند که این مردم  و سرمایه گذاران هستند که می توانند در جهت توسعه استان اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: مسئولین صرفاً یک هماهنگ کننده و تسهیل کننده اند. متأسفانه استعداد در استان هست ولی همچنان فقر داریم.

امیری افزود: باید دلایل این مشکلات را ریشه یابی کرد لرستان مفرغش در هزاران سال پیش تاکنون زبانزد بوده است و امروز در موزه های بزرگ دنیا نگهداری می شود این ظرفیت ها را باید در راه توسعه استان به کار گرفت.

وی با بیان اینکه صادرات صنایع دستی استان صفر است تصریح کرد: راهکارهای ساده تر و آسانتری برای پذیرایی از مسافران و  احیای  خانه های قدیمی و غذاهای سنتی وجود دارد که می تواند به توسعه اشتغال و گردشگری استان کمک کند.

امیری اشاره کرد: دولت مسیر را برای ایجاد اشتغال تسهیل کرده است و هرکسی که به دنبال ایجاد زیرساخت های گردشگری باشد می تواند از دولت تسهیلات دریافت کند.

وی افزود: برای احیای خانه های روستایی که مقاصد گردشگری است علاوه بر تسهیلات دولتی یک تسهیلات دیگر برای احداث خانه گردشگری در نظر گرفته شده است.

امیری بیان داشت: طرح احداث باغ های گردشگری طرحی کم هزینه اما پرثمر است. این باغ ها بدون سازه  و بدون هزینه های سنگین می تواند یکی از راهکارهای جذب گردشگری است و می تواند اشتغالزا باشد.

معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان اشتغال فراگیر را یکی از طرح های دولت دانست و افزود: پرداخت تسهیلات روستایی، یارانه و حمایت از بخش سرمایه گذاری یکی از برنامه های اصلی دولت در بخش گردشگری است افرادی که تمایل دارند در این زمینه سرمایه گذاری کنند می توانند به دستگاه های ذیربط مراجعه و جواز بگیرند.

امیری افزود: این طرح ها هم اشتغال را توسعه می دهند و هم برای استان مفید هستند.

وی اشاره کرد: حفظ آثار تاریخی، بازسازی و نگهداری کانون های گردشگری بکر استان از برنامه های میراث فرهنگی کشور است.

درصددیم لرستان را در زمره ۵استان برتر گردشگری قراردهیم

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: لرستان با داشتن ظرفیت های بی نظیر گردشگری در کشور می تواند در زمره ۵استان برتر کشور در زمینه صنعت توریسم باشد.

سید امین قاسمی با بیان اینکه لرستان سرشار از ظرفیت های خدادای است اظهار کرد: خواستگاه دیرینه پل های قدیمی و تاریخی و سازه های آبی تمدن ایران زمین سرزمین لرستان است که این ظرفیت های تاریخی راه توسعه صنعت گردشگری است.

قاسمی با اشاره به برنامه های حمایتی دولت در بخش سرمایه گذاری گردشگری بیان داشت: دولت در حیطه تسهیلات و تسهیل فرآیند سرمایه گذاری در لرستان برنامه های خوبی دارد و از سرمایه گذاران درخواست داریم با ارائه طرح هایشان در بهبود و رونق اشتغال در حیطه گردشگری اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.