شهردار سابق تهران با تاکید بر حفظ روحیه ایثارگری در جامعه اسلامی، گفت: تقویت روحیه مدیریت جهادی برطرف کننده مشکلات کشور است.

قالیباف: تقویت روحیه مدیریت جهادی مشکلات کشور را برطرف می کند

به گزارش قدس آنلاین، محمد باقر قالیباف دقایقی پیش در همایش فرماندهان دوران دفاع مقدس استان‌های مازندران، گیلان و گلستان اظهار داشت: مازندران استان محبان اهل بیت(ع) بوده و ‌از جنبه ظرفیت‌های مادی و طبیعی خوبی برخوردار از مواهب طبیعب است.

وی افزود: خطه شمال و نمادی از امامزادگان و متعلق به اهل بیت است(ع) و علمای بزرگی در عرصه‌های حوزوی و دانشگاهی در این استان زندگی کرده اند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با یادآوری خاطراتی از حضورش در مازندران، تصریح کرد: این استان از بعد کمی و کیفی منحصر به فرد بوده و در همه مقاطع قبل و بعد از انقلاب مردمان آن نقش آفرین بودند. مردم استان در مهربانی و نوع دوستی در برهه پیروزی انقلاب و دفاع مقدس مشهور هستند.

وی با بیان اینکه رزمندگان مازندران مبدع ایجاد گردان‌های عاشورا و الزهرا(س) بودند، گفت: این خطه در همه حوزه‌ها حتی در مقابله با بلایای طبیعی کارآمد بوده و روحیه عطوفت، نوع دوستی، شجاعت، رزمندگی و مجاهدت  در مردمان این خطه موج می‌زند.

قالیباق با اشاره به اینکه ارتباط و پیوند با مردم مازندران برای بنده همواره مایه افتخار بوده و با دل و جان برای دیدار با فرماندهان دوران دفاع مقدس شمال کشور با آنان دیدار کردم، تصریح کرد: روحیه فرهنگ زنده ماندن دفاع مقدس در مدافعان حرم این استان نیز نمود عینی داشته و پیشکسوتان دفاع مقدس و بستگان سببی و نسبی دوران دفع مقدس نیز از این نسل به خیل شهدا رفتند.

وی با تسلیت شهادت سردار ییلاقی، گفت: او  جانباز و از سرداران گرانقدر این خطه بوده و یادش همواره در دل ها و خاطرات باقی  می ماند.

قالیباف با اشاره به اینکه مازندران  از معدود استان‌هایی بوده که از جهت کمی بیشترین اعزام را در دوران دفاع مقدس در مناطق غرب، جنوب و مناطق جنگلی داشته است، افزود: این خطه عرصه شخصیت‌های بزرگ علمی و دانشگاهی بوده و است.

وی تاکید کرد: فرهنگ و مدیریت جهادی، روحیه ایثارگری، عقلانیت، معنویت، عدالت خواهی، برادری و اخوت رزمندگان دفاع مقدس اگر امروز تداوم پیدا کند و فرصت بروز و ظهور در عرصه‌های کاری و ماموریتی و مسئولیتی پیدا کنند و  همگان وفادار به این خصلت ها و خصوصیات باشیم یقیننا مشکلی در کشور باقی نمی ماند و  بر مشکلات فائق آمده و چالش‌ها را برطرف می کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.