قائم شهر- نائب رئیس اول مجلس در دوره نهم گفت: اگر بیانات مقام معظم رهبری به نقشه راه دولت٬ مجلس٬ دستگاه قضا و ملت تبدیل شود فقر به سرعت از کشور رخت می‌بندد.

ریشه‌کنی فقر با نقشه راه قرار دادن بیانات رهبری/ آگاهی رمز پایداری و افزایش اقتدار ملی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد عصر امروز در مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی با بیان اینکه زمانی که انسان وارد حوزه ایمان و اسلام شد و به وحدانیت خدای متعال اذعان کرد تازه آغاز راه است٬ اظهار کرد: این مرحله ورود به مدرسه توحید بوده و ورود به این مدرسه آغازی برای فهم کلام خدا و پیام دین است.

وی با اشاره به اینکه وارد این مدرسه می‌شویم تا سخن خدا را استماع و آن را درک کنیم، تصریح کرد: حیات در گرو فهم دین و آراسته شدن به آموزه‌های دینی است و جامعه‌ای زنده است که دین باور باشد.

نایب رئیس اول مجلس در دوره نهم با بیان اینکه روزگاری ایران هویت و جایگاهی در دنیا نداشت و مردم آن نقشی در سرنوشت کشور نداشتند٬ اظهار کرد: در دو قرن و نیم‌ پیش و در دوره حکومت قاجار، ایران در هر جنگی شرکت کرد شکست خورد و بیش از ۵۰ درصد جغرافیای کشور تجزیه شد و ارزش‌های اسلامی و دینی از بین رفته بود.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب ملتی که نقشی در سرنوشت خود نداشت زمام امور را در دست گرفت و رأی او٬ مسیر کشور را تبیین کرد و یک نظام سیاسی متکی به آرای ملت شکل گرفت و جامعه‌ای که قدرت سیاسی نداشت تبدیل به قدرت سیاسی مطرح در منطقه شده است.

ابوترابی‌فرد افزود: امروز دنیای استکبار از همه توان خود برای ایجاد تفرقه در کشورهای اسلامی ولی در ایران شاهد وحدت مذاهب و امت اسلام در کنار هم هستیم و این دستاورد اجابت فرمان خداوند است.

وی با بیان اینکه قدرت دفاعی امروز که سپاه و ارتش آن را خلق کردند ثمره اجابت خداست٬ اظهار کرد: امروز ایران به نماد قدرت در منطقه مبدل شد، چرا که فرماندهی نیروی مسلح دست نایب امام و فقیه مؤمن و معتقد قرار گرفت.

نایب رئیس اول مجلس در دوره نهم ادامه داد: حیات و طراوت امروز دنیای اسلام در برابر دنیای استعمار دستاورد اجابت خدا و رسول است و هرکجا که ضعف داریم برای این است که این دو امر یعنی اجابت خدا و رسول را درست نفهمیدیم و عمل نکردیم.

وی تصریح کرد: دولت‌مردان تا با یک عزم جدی به کاهش و مدیریت هزینه‌ها اقدام و منابع را به سمت تولید هدایت نکنند تحولی در جامعه ایجاد نمی‌شود، چراکه اقتصاد مقاومتی برآمده از عقل و دانش است.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه اگر بیانات مقام معظم رهبری به نقشه راه دولت٬ مجلس٬ دستگاه قضا و ملت تبدیل شود فقر به سرعت از کشور رخت می‌بندد٬ اظهار کرد: ما ظرفیت‌های خلق ثروت را داریم و باید از ثروت‌های انباشته شده بالقوه استفاده کنیم.

وی افزود: برخی‌ها در جامعه اسلامی دست به فتنه و آشوب می‌زنند و دیگران می‌بینند و متوجه می‌شوند که این حرکت برای ایجاد اختلاف در جامعه اسلامی و متن جامعه است و نباید بی‌تفاوت از کنارش گذشت.

نایب رئیس اول مجلس در دوره نهم تصریح کرد: ملت ایران در ۹ دی۸۸ به صحنه آمد تا در راه پاسداشت دستاوردهای انقلاب و خون شهدا گام بردارد و این حضور همراه با آگاهی٬ قدرت و بصیرت بود و قدرت ایران از این روز به سکوی بلند دیگری دست یافت.

وی با بیان اینکه ۹ دی قدرت و ظرفیت ویژه در رویایی با فتنه‌آفرینان شد٬ اظهار کرد: باید از این بصیرت در دوران پرافتخار انقلاب حراست کرد و ملت باید خطرها را رصد کند و تهدیدها را بشناسد و با قدرت بایستد، چراکه این آگاهی رمز پایداری و افزایش اقتدار ملی است.

وی ادامه داد: تحکیم پیوند امت با رهبری جامعه را از همه خطرات با صلابت عبور می‌دهد.

ابوترابی‌فرد افزود: دولتمردان باید مصالح ملی را جدی بگیرند و طوری قدم بردارند که در عرصه‌های سیاسی٬ فرهنگی٬ اقتصادی و سیاسی مایه آرامش سکاندار خدایی کشور و دلسوزان جامعه و مردم باشند.

وی خطاب به مدیران ارشد کشور گفت: مدیران منصوب شما باید از صلاحیت علمی٬ مدیریتی٬ اخلاقی و انگیزه بالای خدمت بهره‌مند باشند تا مردم با دیدن آنان احساس آرامش کنند، چرا که الان وقت بازی با کشور نیست و نباید مسؤولیت‌ها را به دست افراد ناصالح و ضعیف سپرد.

وی با بیان  اینکه اعتماد ملت به دولت٬ دستاورد شایسته‌سالاری است٬ گفت: مدیران صالح و لایق اعتماد خلق می‌کنند و این مطالبه جدی ماست.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.