قزوین_ عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: فتنه همان موضوعی است که امام علی (ع) در این سخن « فتنه همان چیزی است که حق را در ظرفی از باطل بریزی و برای مردم شبهه ایجاد کنی» بیان می کند.

فتنه ایجاد شبهه در تشخیص حق و باطل است/انتقاد از مسایل کشور در چارچوب حمایت از اصل انقلاب باشد

دکتر دیالمه در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: در جریان اتفاقات سال ۸۸، متاسفانه نیروهای دشمن توانست از نیروهای داخل کشور به عنوان مهره های اصلی به صورت آگاهانه و ناآگاهانه برای دستیابی به اهداف خود استفاده کنند که البته خون شهدا، آگاهی و بصیرت برخی از نیروهای انقلابی و مردم درون کشور در برابر آن ایستادگی کرده و حماسه نهم دی ماه را رقم زدند.

وی ضمن تأکید به عبرت گیری از اتفاق های سال ۸۸ افزود: نیروهای داخلی وارزشی و انقلابی باید هوشیار باشند چراکه فتنه در هرزمانی وجود دارد؛ در حال حاضر افرادی با عدم آگاهی و بصیرت صحبت هایی را عنوان می کنند که دشمنان نسبت به دین اسلام و انقلاب آن صحبت ها را بیان می کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: اگر انتقادهایی از وضع نظام و کشور وجود دارد و عنوان می شود این انتقادها باید در چارچوب ارزش ها و حمایت از اصل انقلاب است و نباید امروز سخنی را بیان کرد که در سراسر دنیا پخش شود؛ بصیرت به معنای این است که به بیگانگان اجازه ورود مداخله در امور کشور را ندهیم.

دیالمه عنوان کرد: هرکسی که تمام جریانات و اتفاقات سال ۸۸ را می شناسد می داند که افراد چگونه طرح تقلبات انتخاباتی را مطرح کردند و بعدها توانستند به اتفاق های آن سال و حوادث تلخ ورود کنند؛ فتنه همان موضوعی است که امام علی (ع) در این سخن « فتنه همان چیزی است که حق را در ظرفی از باطل بریزی و برای مردم شبهه ایجاد کنی» است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دفاع از ارزش های انقلابی و دینی و آگاهی از آنها مهم ترین وظیفه ای است که باید در برابر فتنه های زمان داشته باشیم؛ طبیعا هرچند وقت یکبار موجی از جریان ها برپا می شود و افرادی که ناخالصی داشته باشند در این زمینه عیار آنها سنجیده می شود که اگر شناخت مفاهیم دین، ارزش های انقلاب و اعتقاد و باور به آنها در انسان باشد بادهای زمان نمی تواند انسان را بلرزاند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.