گیلان-معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر گفت: مبحث نیروگاه های برق آبی کوچک با توجه به پتانسیل هایی که در استان گیلان وجود دارد، می تواند مورد توجه قرا بگیرد.

گیلان پتانسیل خوبی از نظر احداث نیروگاه های برق آبی دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه ای گیلان،  مجید فرمد  معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر در دیدار با مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان گیلان گفت: مبحث نیروگاه های برق آبی کوچک با توجه به پتانسیل هایی که در استان گیلان وجود دارد، می تواند مورد توجه قرا بگیرد.

وی افزود: نیروگاه های برق آبی کوچک ملاحظات زیست محیطی خیلی خاصی هم ندارند و می توان در این بخش عملکرد خوبی داشت تا با احداث آن بتوانیم به شبکه برق استان کمک کنیم.

فرمد اضافه کرد: همچنین در بخش نیروگاه های زباله سوز نیز می توانیم ورود کنیم و این بخش را فعال سازیم. با کمک منابع و اعتبارات شهرداری ها و منابع عمومی کشور می توان کسری منابع برای احداث این نیروگاه ها را جبران کرد و این موضوع نیاز به مدیریت دارد که در این خصوص باید از کمک ها و پتانسیل مقامات استانی بهره بگیریم.

این مقام مسئول، درخصوص کنترل مصرف بیش از حد برق نیز، یادآور شد: موضوع استفاده بهینه از انرژی برق بسیار مهم و ضروری است و باید با تمام امکانات مصرف وسائل سرمایشی را در فصل تابستان کنترل کنیم.

فرمد عنوان کرد: اگر چه استفاده از کولرهای گازی در این منطقه امری منطقی و ضروری است، اما باید در انتخاب کولر دقت کنیم، از کولرها بهره برداری درست داشته باشیم، به موضوع تعمیر و نگهداری آن توجه ویژه داشته باشیم و در نصب آن معیارهای اصولی را مد نظر قرار دهیم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر، با بیان اینکه موضوع مدیریت مصرف را به خوبی برای مشترکین محترم تبیین کنیم، گفت: در زمینه کنتورهای سه تعرفه که می تواند کمک شایانی به موضوع مدیریت مصرف کند، نیز باید مطابق ساعات پیک، این کنتورها تنظیم شوند و در این خصوص اطلاع رسانی لازم انجام شود تا مشترکین به این زمان ها توجه داشته باشند و با مدیریت مصرف خود از درآمد مالی آن نیز بهره ببرند.

عظیم بلبل آبادی، مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای استان گیلان نیز در این نشست که با هدف تبیین مسائل و مشکلات شرکت و شبکه برق استان برگزار شد، به طرح ها و پروژه های قطعی شرکت اشاره کرد و گفت: طرح ها و پروژه های قطعی شرکت، پروژه های پست شهرک صنعتی سپیدرود، سلیمانداراب، توحید گلسار و صومعه سرا است که اگر همین روند فعلی تامین نقدینگی ادامه داشته باشد تا پایان امسال و حداکثر تا قبل از پیک بار سال آتی به مدار خواهند آمد و مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

وی درخصوص مولدهای مقیاس کوچک، افزود: با توجه به اینکه در استان گیلان برای اجرای خطوط جدید دچار مشکلات فراوانی هستیم بحث به کارگیری از مولدهای مقیاس کوچک را مد نظر قرار داده ایم.

این مقام مسئول اضافه کرد: در این بخش در سال جاری ما شاهد افتتاح و بهره برداری از پروژه نیروگاه مقیاس کوچک بیمارستان بین   المللی قائم(عج) با ظرفیت یک مگاوات و با قابلیت تولید همزمان گرما، سرما و برق بودیم. همچنین در این زمینه حدود ۱۲۵ مگاوات قرارداد منعقد کرده ایم و حدود ۴۵۰ مگاوات نیز در حال مذاکره هستیم.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان متذکر شد: ابلاغ طرح جامع شبکه انتقال و فوق توزیع تحت پوشش شرکت برق منطقه ای گیلان، اصلاح لیست پروژه های اعلام شده به بانک توسعه زیرساخت آسیا و صدور مجوز فاینانس های بین المللی از جمله انتظارات شرکت برق منطقه ای گیلان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.