قزوین_ نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسؤولان باید به فکر حل مشکلات مردم در زمینه های معیشتی و تورم باشند تا مردم در کنار انقلاب و نظام به زندگی مسالمت آمیز ادامه دهند.

مردم با تجمع ها و اغتشاش های اخیر بیگانه هستند

بهمن طاهرخانی در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به تجمع های اخیر مردمی در استان قزوین اظهار داشت: بخش عمده تخریب ها و ایجاد تشنج منتسب به مردم نیست چراکه مردم کشور مردمی مؤمن، متعهد، وفادار به انقلاب و کشور هستند و در جایی که بعضا برخی از مردم در این جریان ها حضور داشتند، سواستفاده کنندگان توسط آنها موج سواری کرده اند.

وی افزود: به لحاظ قانونی اساسی و منطق، مطالبه گری، حق خواهی، درخواست اجرای عدالت، رفع مشکلات و معیشت و ایجاد رفاه و اشتغال حق مردم است اما اینکه افرادی که دست به ناهنجاری در جامعه و استان قزوین کرده اند، این افراد از مردم و ملت نیستند چراکه مردم می توانند براساس موازین درخواست ها و دغدغه های خود را از موازین حاکمیت تقاضا کنند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسؤولان باید به فکر حل مشکلات مردم در زمینه های معیشتی و تورم باشند تا مردم در کنار انقلاب و نظام به زندگی مسالمت آمیز ادامه دهند، بیان کرد: با ایجاد اغتشاش و ناامنی نمی توان انتظار داشت که دولت معجزه ای را در کشور ایجاد کند و براساس واقعیت ها، باید ثروت موجود در کشور به صورت عادلانه در بین مردم تقسیم شود؛ توزیع ثروت در کشور عادلانه نیست و بخش قابل توجهی از ثروت کشور در اختیار افراد محدود است و بخش عمده مردم توانمندی کمتری به لحاظ اقتصادی و مالی دارند. 

طاهرخانی اضافه کرد: توزیع ناعادلانه ثروت در کشور بر وضعیت اقتصادی مردم تأثیرگذار است و بخش عمده ای از مردم در فشار هستند که همین امر موجب ایجاد زمینه بیشتر تفاوت بین فقر و غنا در کشور می شود و برازنده نظامی که مزین به نام دین اسلام است، این نیست که فقر و غنا به صورت آشکار مردم را مورد آزار قرار دهد؛ مردم اگر تفاوت فاحش بین فقر و غنا را در جامعه لمس و احساس کنند، نسبت به وضعیت موجود حساس می شوند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: افرادی که در غنا زندگی می کنند شایستگی آنها از دارایی مشخص نیست و اگر بررسی شود ممکن است آنها با استفاده از ترفندهایی به این منابع دسترسی پیدا کرده باشند و این موارد به صورت مشهود در کشور مشاهده می شود؛ مسؤولانی که از موقعیت خود استفاده غیرعقلی و قانونی کرده و رانت حاکم در کشور آنها را به سمت استفاده از بیت المال کشور کشانده است.

وی تصریح کرد: باید در برابر سواستفاده کنندگان کلان از اموال کشور برخورد شود و این حق مردم است که بدانند منابع درآمدی کشور در چه زمینه هایی هزینه می شود؛ منکر توانمندی های افراد در جامعه نیستیم اما این امکان پذیر نیست که در کشور یک فردی به هیچ عنوان درآمد نداشته باشد و فرد دیگری درآمد بالا و قابل توجهی داشته باشد.

طاهرخانی یادآور شد: مسؤولان و قوای سه گانه در کشور باید تدابیری را برای تحقق و اجرای تعادل و عدالت اقتصادی بیاندیشند؛ اگر اصول قوانین اساسی در کشور اجرا شود، امینت و آرامش کامل را در کشور و بین آحاد مردم مشاهده خواهیم کرد.

ضعف مدیریتی در کشور موجب غارت بیت المال شد

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأثیر مؤسسات غیر مجاز بر ایجاد اغتشاش ها و نارضایتی مردم خاطرنشان کرد: ضعف مدیریت کشور بوده که یک فردی در کشور، مؤسسه و بنگاه اقتصادی ایجاد کرده و اموال مردم را به غارت برده است؛ مردم باید مراقب اموال خود باشند اما فراموش نکنیم که حاکمیت به عنوان مرجع و ملجأ مردم است و مسولان باید درایت داشته باشند تا از اقدامات سواستفاده کنندگان در استفاده از اموال مردم جلوگیری کنند.

وی یادآور شد: مسؤولان و دولتمردان تاحدی باید حاکمیت و نظارت بر بخش اقتصادی کلان حتی در بخش خصوصی را داشته باشد تا حق مردم پایمال نشود.

طاهرخانی عنوان کرد: همانگونه که اغشاش و لاابالی گری محکوم و ناشاسیته است، افرادی که رانت و سواستفاده ایجاد می کنند محکوم هستند.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.