زاهدان - کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک از فردا در اکثر نقاط استان موجب کاهش دید، کاهش کیفیت هوا و کاهش دما می شود.

وزش باد شدید همراه با گردوخاک در سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین، علی ملاشاهی در گفت و گویی اظهار داشت: براساس تحلیل آخرین نقشه های همدیدی و آینده نگری هواشناسی امروز جوی آرام و پایدار در سطح استان سیستان و بلوچستان حاکم است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: اما از فردا در نواحی مرکزی، جنوب شرق و نوار غربی استان سیستان و بلوچستان وزش بادهای نسبتا شدید پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه از روز شنبه از شدت وزش باد کاسته می شود، ادامه داد: از روز یکشنبه با نفوذ توده هوای سرد از عرض های شمالی در شهرهای شمالی، مرز شرقی و غربی استان سیستان و بلوچستان وزش باد پیش بینی می شود.

ملاشاهی خاطر نشان کرد: همچنین وزش باد از یکشنبه شب تا صبح سه شنبه شدید بوده و دربرخی ساعات همراه با گردو خاک است که موجب کاهش محسوس دما در اکثر نقاط استان سیستان و بلوچستان می شود.

وی با اشاره به اینکه امروز دریای عمان در نواحی غربی نسبتاً مواج است، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با کمینه دمای صفر درجه سانتی‌گراد و میرجاوه و زرآباد با بیشینه دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان بودند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.