یزد- مدیرکل بهزیستی استان یزد از پذیرش ۱۰۵ زن و دختر خشونت دیده در ۶ ماهه اول امسال در خانه امن بهزیستی استان خبر داد.

۱۰۵ زن خشونت دیده در خانه امن بهزیستی یزد پذیرش شدند

به گزارش قدس آنلاین، جلیل عفتی اظهار داشت: سال گذشته ۲۲۵ نفر و در سالجاری حدود ۱۰۵ نفر از زنان و دختران خشونت دیده در این مرکز پذیرش شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در خصوص خانه‌های امن ایجاد شده در استان گفت: این خانه‌ها به منظور ایجاد محیطی امن برای زنان و دختران در معرض خشونت فراهم شده و هدف فراهم نمودن شرایط بازگشت امن به خانواده از طریق ارائه خدمات روان‌شناختی، مددکاری و حقوقی هست.

عفتی، تامین محل امن جهت زنان و دختران خشونت دیده و فرزندان آن‌ها، مداخله در وضعیت فرد خشونت دیده به منظور ارتقای توانمندی و پیشگیری، شناسایی آسیب‌های مرتبط با زنان و دختران، اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی در رابطه با زنان و ارائه راهکارها از دیگر اهداف راه اندازی خانه امن توسط بهزیستی دانست.

مدیرکل بهزیستی استان یزد همچنین خبر از راه اندازی خانه سلامت دختران داد و گفت: هدف کلی این مرکز جلوگیری از ابتلای دختران در معرض آسیب به آسیب های اجتماعی است.

وی افزود: حمایت و نگهداری از دختران در معرض آسیب اجتماعی نیازمند حمایت اجتماعی، فراهم نمودن زمینه‌های تحصیل، اشتغال، خودکفایی و استقلال این افراد، شناخت استعدادها و توانمندیهای دختران در معرض آسیب و هدایت آن‌ها به سوی استفاده از این توانمندی‌ها از دیگر اهداف خانه سلامت دختران است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در خصوص خدمات ارائه شده توسط این مرکز گفت: سال گذشته ۶۸ نفر و ۶ ماهه اول سالجاری حدود ۲۶ نفر از خدمات حمایتی این مرکز برخوردار شده‌اند.

 عفتی با اشاره به راه اندازی مرکز بازپروری زنان در بهزیستی گفت: این مرکز با هدف بازپروری و بازتوانی روانی، اجتماعی زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی حاد و آسیب دیده اجتماعی ایجاد شده است.

عفتی،گروه‌های هدف این مرکز را دختران و زنان آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی ذکر کرد و گفت: فراهم کردن شرایط بازگشت به خانواده، ازدواج و اشتغال با کمک روان‌شناسان، مددکاران و مشاورین حقوقی از دیگر اهداف این مرکز است.

وی افزود: سال گذشته ۳۵ زن و دختر آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی در این مرکز ساماندهی شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.