کرج- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان اینکه شهرداری ها در بحث کاهش آلاینده های هوا موفق عمل نکرده اند گفت: روزهای ناسالم البرز برای تمام گروه ها در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته است.

شهرداری ها در کاهش آلاینده های هوا موفق نبوده اند

فردین حکیمی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: در مقایسه ۹ ماهه اول امسال با مدت مشابه سال گذشته تعداد روزهای ناسالم برای گروه های حساس در البرز افزایش نشان می دهد.

وی افزود: البته در بخش روزهای ناسالم برای تمام گروه ها شاهد کاهش محسوسی در ۹ماهه اول سال هستیم به نحوی که در سال جاری تنها یک روز این اتفاق افتاده و این در حالی است که میزان آن در سال قبل ۷ روز بوده است.

حکیمی با تاکید براینکه محیط زیست البرز به عنوان دستگاه ناظر بر عملکرد صنایع نظارت مستمر دارد گفت: اقداماتی چون توزیع بنزین یورو۴ در کرج و فردیس ، عرضه گازوئیل یورو ۴ در تمام مناطق استان البرز، اجرای طرح جذب بخارات بنزین و تبدیل سوخت مایع برخی صنایع به سوخت گاز از جمله اقدامات موثر در جهت کاهش آلاینده های هوا در البرز بوده است.

مدیرکل محیط زیست استان البرز با تاکید براینکه مدیریت شهری در نقاط مختلف استان باید در قبال وظایف خود در خصوص تقویت حمل ونقل عمومی وکاهش آلاینده ها بهتر عمل کنند گفت: نصب کاتالیزور در تاکسی ها و فیلتر دوده در اتوبوس های شهری باید به شکل جدی تری دنبال شود تا میزان آلایندگی از این ناحیه نیز کاهش پیدا کند.

حکیمی در پایان تصریح کرد: اصلاح سیستم گرمایشی خانه ها، ایجاد صنایع پاک ودانش بنیان و حرکت به سمت بهره گیری از انرژی های پاک همچون خورشیدی می تواند ما را در کاهش هر چه بیشتر آلودگی ها وداشتن هوایی پاک بیش از پیش یاری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.