کرمان - مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: استان کرمان در جذب نیروی کار از فرزندان مددجویان کمیته امداد توسط کارفرمایان در سطح کشور با اختلاف زیاد در صدر جدول قرار دارد.

جذب مددجویان کمیته امداد در واحد های تولیدی

به گزارش قدس آنلاین، یحیی صادقی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز در این جلسه تفاهمنامه طرح تعاملات با کارفرمایان در شهرک‌های صنعتی به صورت پایلوت میان کمیته امداد و شهرکهای صنعتی استان با مدیرکل شهرکهای صنعتی امضاء خواهد شد.

صادقی عنوان کرد: این طرح به صورت اختصاصی در استان کرمان اجرا می شود، هر کارفرما در شهرک‌های صنعتی نیاز به سرمایه و نیروی کار داشته باشد، کمیته امداد نیروی کار همراه با سرمایه در اختیار آنها قرار می دهد تا علاوه بر ایجاد اشتغال، بخشی از نیاز منابع صنایع کوچک هم تأمین شود.  

وی گفت: در مجموع ۲۵۰ نفر از فرزندان مددجوی کمیته امداد آماده ورود به بازار کار هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان تصریح کرد: هر کارفرما می تواند پنج نیرو را استخدام کند و ۲۰ میلیون تومان برای هر نفر و در مجموع ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کند، منابع لازم برای این تسهیلات در نظر گرفته شده ودر این زمینه مشکلی وجود ندارد.

صادقی بیان داشت: در زمینه انرژی خورشیدی از شهریور ماه سال گذشته مددجویان ما مشغول به فعالیت شده اند و توانسته ایم از کل کشور در این زمینه جلوتر باشیم.

وی تصریح کرد: در سطح استان کرمان دو هزار و ۳۰۰ خانوار شهری و یک هزار و ۲۰۰ خانوار روستایی از مددجویان کمیته امداد فاقد مسکن هستند و در این زمینه مشارکت خیران ضروری است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان افزود: در زلزله های اخیر در شهرستان کوهبنان ۸۰ خانوار و در شهرستان راور ۵۰ خانوار  آسیب دیده اند و نیاز به مسکن دارند.

در این جلسه تفاهم نامه طرح تسهیلات  کارفرمایی بین مدیرکل کمیته امداد استان کرمان و مدیرعامل شهرکهای صنهتی استان کرمان امضاء شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.