جوین_فرماندار شهرستان جوین گفت: بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور تمامی دستگاهها و نهادها و سازمانها موظفند فضای مناسبی رابا حفظ مالکیت به کتابخانه های عمومی شهرستان واگذار کنند.

اختصاص فضای مناسب برای کتابخانه

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، گزارش روز ۲۳ دیماه قدس آنلاین در مورد کاهش مطالعه در سطح شهرستان جوین بلا فاصله مسئولان شورای فرهنگ عمومی شهرستان جوین را به تکاپو وادارکرد.  

امام جمعه جوین تصریح کرد: باید برای وادار کردن مردم به مطالعه  فرهنگ سازی انجام شود، و این گونه نباشد که مسئولین گرد هم جمع شده و با تهیه صورت جلسه ای رفع تکلیف کنند.   

حجت الاسلام والمسلمین دلیری پور تاکید کرد: لازم است وقف در گردش کتاب در سطح شهرستان جوین ایجاد شود، و ما هم از تریبون نماز جمعه از مردم درخواست می کنیم، کتاب های مازاد خود را به صورت وقف در گردش تحویل مراجع مربوطه نمایند.  

وی خاطر نشان کرد: مکان های عمومی از جمله نانوایی ها، ادارات دولتی پر تردد و مینی بوس ها و بانک ها مجهز به کتاب خانه های وقف در گردش و عضو اشترا ک  روزنامه ها شوند، تا به مرور زمان فرهنگ مطالعه جای پای خود را پیدا کند، شاید بتوان از این طریق کمک موثری به علاقه مند نمودن مردم به کتابخوانی کرد.  
فرماندار شهرستان جوین گفت: بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور تمامی دستگاههای اجرایی، سازمان ها و نهاد های مختلف موظفند برای تاسیس کتابخانه عمومی و ارتقاء مطالعه در سطح شهرستان به ویژه شهرستان های کوچک و نقاط محروم و روستاهای دور افتاده با حفظ مالکیت فضای مناسبی را در اختیار کتابخانه شهرستان قرار دهند.  

حسین جمشیدی خاطر نشان کرد: البته محور اول علاقه مند کردن مردم به مطالعه فرهنگ سازی است، که باید ازطریق ایجاد نمایشگاه، جشنواره، مسابقات کتاب خوانی و اختصاص ساعات مطالعه در سطوح مختلف تحصیلی برای دانش آموزان در سطح مدارس از طریق اداره آموزش وپرورش انجام شود.  

وی تاکید کرد: برای انجام این مهم لازم است، تمامی دستگاههای مرتبط و غیر مرتبط وارد صحنه شده، و با راه اندازی کتابخانه های سیار در مناطق شهری و روستایی فاقد کتاب خانه با مشارکت کتاب خانه عمومی و کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان شهرستان جوین عملیات اجرایی را شروع کنند.  

جمشیدی اظهار داشت: باید کتاب خانه مساجد به خصوص در مناطق محروم شهری وروستایی با همت کانون فرهنگی هنری مساجد و پایگاه های بسیج سپاه مستقر در مساجد عملیاتی شود، و نتیجه این اقدامات توسط معاون فرمانداری در جلسه بعدی شورای فرهنگ عمومی ارائه تا موانع موجود رفع شود.  

وی با اشاره به ظرفیت بسیار بالای خیرین شهرستان جوین گفت: تا کنون خیرین شهرستان جوین نسبت به احداث یک باب کتاب خانه در بخش عطاملک(شهر حکم آباد) اقدام کرده اند و باید مسئولین کتاب خانه عمومی شهرستان جوین و فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون پرورش فکری و کودکان نوجوانان از ظرفیت های موجود حسن استفاده را ببرند.  

وی اضافه کرد: دستگاههای مرتبط برای ترغیب نوجوانان و جوانان و حتی میانسالان به مطالعه با اجرای طرح های جوایز ی همچون زیارت مشهد مقدس، کربلا و جوایز نقدی علاقه مندی به مطالعه را افزایش دهند.  

رئیس کتاب خانه های عمومی شهرستان جوین گفت: ما تلاش می کنیم تمامی روش ها وطرح های پیشنهادی شورای فرهنگ عمومی را در سطح روستاها و شهر نقاب و شهر حکم آباد اجرایی کنیم، شاید از این طریق بتوانیم افزایش مطالعه را در بین اهالی شهرستان جوین نهادینه نماییم.  

عصمت غلامی کارجی تصریح کرد: براساس هماهنگی های به عمل آمده با آموزش و پرورش شهرستان جوین ۳۰ در صد دانش آموزان باید از کتابخانه عمومی شهرستان جوین استفده کنند.  

وی اظهار امیدواری کرد: اگر دانش آموزان به مطالعه در کتابخانه ترغیبشوند، صفحه نوینی برای افزایش مطالعه در سطح شهرستان را رقم خواهیم زد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.