شکنجه‎ها و کشتاری که در ایالت راخین علیه مسلمانان روهینگیا روی داده است را در هیچ جای تاریخ نمی توان مشاهده کرد

شدت جنایت علیه مسلمان روهینگیا در تاریخ بی سابقه است

قدس آنلاین- «شیخ عبدالواحد» عضو جمعیت علمای هند در ولایت راجستان این کشور در گفت‌وگو با بیت المقدس با اشاره به اینکه مشکلات امروز جهان اسلام فراتر از سوریه، عراق و یمن است، گفت: مشکلاتی که جهان اسلام در این سال‌ها و ماه‌های اخیر با آن روبرو شده است فراتر از کشورهای غرب آسیا است و حتی می‌توان شاهد چنین رخدادهایی برای مسلمانان در شبه قاره هند هم بود.

عضو جمعیت علمای هند با بیان اینکه برگزاری کنفرانس های اسلامی در سطح بین المللی می تواند به راهکارهای مناسبی برای حل مشکلات جهان اسلام باشد، افزود: انتظاری که از کنفرانس‌ها و همایش‌های اسلامی می‌رود این است که درکنار تقویت اتحاد و انسجام مسلمانان سراسر جهان به مشکلات و دغدغه‌های دیگر مناطق همچون شبه قاره هند و میانمارهم توجه نمایند.

وی با تاکید بر اینکه کنفرانس‌های اسلامی باید به مشکلات مسلمانان در کشورهای سکولارو لائیک هم توجه نمایند، تصریح کرد: همراهی برخی دولت‌ها با سیاست‌های انگلیس و آمریکا باعث شده است تا مسلمانان سراسر جهان با مشکلات عدیده‌ای مواجه شوند کما اینکه این گونه مشکلات را در میانمار و برخی از نقاط هندوستان هم می‌توان مشاهده کرد که نیازمند توجه همایش‌های اسلامی و افکار عمومی دیگر ملت‌ها به این گونه رخدادها است.

عبدالواحد با بیان اینکه مشکلات اخیر میانمار، جنگ میان مسلمان و بودائیسم نیست، عنوان کرد:شکنجه‌ها و کشتاری که در ایالت راخین علیه مسلمانان روهینگیا روی داده است را در هیچ جای تاریخ نمی توان مشاهده کرد.

این مبلغ هندی افزود: ظلمی که امروزه به ملت مسلمان میانمار می‌شود دسیسه بزرگی است که از طرف غربی ها برای مردم به وجود آمده است چرا که آنها توان دیدن وحدت ملت مسلمان را در هیچ نقطه‌ای از جهان ندارند. بهتر است ملت مسلمان در همراهی هر چه بیشتر با این مظلومان همصدا شوند تا شاهد بازگشت آرامش به زندگی آنها باشیم.

این عالم دینی هندوستان، تصریح کرد: در ماه های خیر شاهد سفر خانم سوچی، رئیس جمهور میانمار، به هندوستان بودیم که نشان داد این ملاقات برای حل قضیه مسلمانان روهینگیایی نبوده است آنها در تعامل با دیگر کشورهای همچون هند می‌خواهند که قتل عام روهینگیایی‌ها بدون مانع جهانی ادامه یابد.

وی در تحلیل راهکار چین در حل بحران میانمار گفت: راهکاری که پکن برای پایان مشکلات مسلمانان میانمار ارایه کرده است ترکیب مسلمان و بودیسم با یکدیگر است که پیش از این هم این دوقومیت در کنار یکدیگر با صلح و دوستی زندگی می کردند اما چین و یا کشورهایی غربی بیشتر به دنبال قضایایی هستند که موضوعات دیگر در این خصوص کم رنگ شود همانند موضوع فلسطین یا پیروزی‌های محور مقاومت در منطقه غرب آسیا.

عبدالواحد با بیان اینکه اعلام پایتخت شدن قدس برای سرزمین اشغالی دسیسه جدید آمریکا در منطقه غرب آسیا است، یادآور شد:من به عنوان یک مسلمان این موضوع را شدیدا محکوم می کنم. غربی‌ها به خصوص آمریکا می‌خواهند که ملت مسلمان انسجام و وحدت نداشته باشند و دونالد ترامپ هم تصور می کرده که بامطرح کردن چنین مسئله‌ایمانعی در راه وحدت مسلمانان بوجود می آورد اما به نتیجه دلخواه خود نرسید.

منتشر شده در ویژه نامه بیت المقدس روزنامه قدس 

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.