گیلان-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان، از پایش بهداشت آب شرب روستاهای گیلان در ۱۵ واحد آزمایشگاهی خبر داد و گفت: دو دستگاه خودروی آزمایشگاه سیار شرکت آبفار گیلان در روستاهای دوردست فعال است.

پایش بهداشت آب شرب روستاهای گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب روستایی گیلان ،محبعلی رنج ور از پایش بهداشت آب شرب روستاهای گیلان در ۱۵ واحد آزمایشگاهی خبر داد و اظهار کرد: ۱۱ آزمایشگاه میکروبی و ۴ آزمایشگاه شیمیایی،صحت و بهداشت آب شرب یک هزار و ۷۵۸ روستای استان را می سنجد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان، با بیان اینکه شاخص کیفیت آب آشامیدنی روستاهای استان برابر با استانداردهای ملی است،افزود:در ۹ ماهه سال جاری به طور مستمر آزمایش های سنجش سلامت آب شرب روستاهای گیلان توسط کارشناسان کنترل کیفیت این شرکت انجام شد.

وی از اجرای یک هزار و ۹۳۸ مورد آزمون فیزیکوشیمیایی و ۲۷ هزار و ۶۵۸ آزمون میکروبی طی مدت مذکور خبر داد و تصریح کرد:در این بازه زمانی ۴۵۶ هزار و ۹۰۲ مورد کلرسنجی و ۹۵ هزار و ۵۴۳ مورد کدورت سنجی آب آشامیدنی روستاهای استان نیز صورت پذیرفت.

این مقام مسئول،با بیان اینکه در زمان کنونی استان گیلان دارای ۲۸۹ هزار مشترک روستایی آب شرب است،خاطرنشان کرد:به منظور پایش و بررسی سلامت آب آشامیدنی روستاهای دوردست استان نیز دو دستگاه خودروی آزمایشگاه سیار شرکت آبفار گیلان فعال است و در این مناطق حضور دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.