گیلان-مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه مقایسه فعالیت های سال ۹۵ با سال ۹۲، نشان دهنده رشد ۹۴ درصدی در عناوین کتاب های چاپ شده است،افزود: همچنین شاهد رشد ۲۲ درصدی ناشران فعال در استان گیلان هستیم.

شاهد رشد ۲۲ درصدی ناشران فعال در گیلان هستیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره ارشاد اسلامی گیلان،فیروز فاضلی ،اظهار کرد:شاهد رشد و رونق فعالیت های فرهنگی و هنری در گیلان هستیم که نتیجه تلاش همکاران ما و همراهی اهالی فرهنگ و هنر استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان،با بیان اینکه مقایسه فعالیت های سال ۹۵ با سال ۹۲، نشان دهنده رشد ۹۴ درصدی در عناوین کتاب های چاپ شده است، افزود: همچنین شاهد رشد ۲۲ درصدی ناشران فعال در استان گیلان هستیم.

وی با اشاره به فعالیت مثبت رسانه های استان و رونق این بخش به فعال بودن ۹ روزنامه و ۱۰۹ پایگاه خبری دارای مجوز در استان اشاره و تصریح کرد:تا پایان سال ۹۲، فقط پنج پایگاه خبری در استان مجوز فعالیت داشتند.

این مدیرفرهنگی اضافه کرد: آمارها حکایت از رشد ۲۷ درصدی تعداد کانون های آگهی و تبلیغات و رشد ۸۵ درصدی تعداد مراکز مهارت آموزی کار و دانش فرهنگ و هنر در استان دارد.

فاضلی از رشد ۲۸ درصدی اجرای تئاتر، ۳۲ درصدی نمایشگاه های تجسمی و عکس، ۳۸ درصدی کنسرت های موسیقی و ۶۵ درصدی برنامه های هنری شامل جنگ، جشن اعیاد و سوگواره ها خبر داد و عنوان کرد: در حوزه تولید فیلم اعم از فیلم های سینمایی، ویدئویی، کوتاه و مستند نیز با رشد حدود ۶ برابری تولیدات رو به رو بودیم.

وی خاطرنشان کرد: تعداد مساجد تحت پوشش طرح «تلاوت نور» در استان تا پایان سال ۹۵ نسبت به پایان سال ۹۱ بیش از دو برابر و تعداد قاریان و حافظان قرآن کریم نیز حدودا یازده برابر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.