شیراز - مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس گفت: بازار معامله سکه و اشیای باستانی و طلا از طریق پیامک‌های دروغین همچنان داغ است، مردم فریب این کلاهبردان را نخورند.

فریب پیامک‌های دروغین معامله سکه و اشیای باستانی و طلا را نخورید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس مصیب امیری اظهار داشت: متاسفانه افرادی از کلاهبرداران حرفه‌ای، با شماره تماس‌های مختلف پیامک‌های دروغین به مردم ارسال کرده و با معرفی خود به عنوان فردی ساده، بی‌آلایش و از عشایر چادرنشین با اغفال از آنها اخاذی می‌کنند. 

امیری افزود: شیوه کار این کلاهبرداران به این شکل است که پس از ارسال پیامک و معرفی خود به عنوان عشایر و برقراری ملاقات با فرد، در مرحله نخست به او سکه‌هایی نشان داده می‌شود که به نظر تاریخی بوده‌اند و برای جلب اطمینان وی یکی از آن سکه‌ها را از وسط نصف کرده و به او می‌دهند که مطمئن شود طلا است.

وی گفت: در ملاقات‌های بعدی با ترفندهای خاص کلاهبرداران در ازای دریافت مبلغی هنگفت به جای به اصطلاح کیسه‌های طلا، کیسه‌ای حاوی ریگ و شن‌های بیابان به او تحویل داده و پس از آن هم ناپدید و شماره تلفن‌های آن‌ها در دسترس و قابل پیگیری نبوده است. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس بیان کرد: افرادی سودجو از این طریق تعداد زیادی از مردم سایر استان‌ها را نیز اغفال و به استان خوزستان دعوت کرده و آنها را مورد فریب قرار داده و مبالغی تا 80 میلیون تومان هم از آنها اخاذی کردند. 

امیری در پایان با تاکید بر هوشیاری کامل در برابر این گونه کلاهبرداری‌ها، از مردم خواست که در صورت مواجه شدن با این پیام‌های دروغین، از همان ابتدا موارد را به شماره تماس‌های 07137300551 یا 07137300553 و تلفن گویای 1801 اطلاع دهند. 

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.