کرج - سی و ششمین جلسه شورای شهر کرج در حالی با حضور اکثریت اعضا برگزار شد که بخش اعظمی از آن به بررسی متمم بودجه ۹۶ اختصاص داشت و در بخشی از آن ایرادات بودجه شهرداری در سال های گذشته رسانه ای شد.

ایرادات بودجه شهرداری کرج در ۳ سال گذشته رسانه ای شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در این نشست که صبح امروز یکشنبه در حضوراکثریت اعضا برگزارشد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در نطق پیش از جلسه گزارشی از جلسات کمیسیون تلفیق ارائه کرد و گفت: با ابلاغ متمم بودجه ۹۶ شهرداری کرج کار بررسی آن در جلسات مختلف آغاز شد.

عباس زارع با بیان اینکه دراین جلسات کارشناسان و مشاوران کمیسیون ها و مدیران شهرداری ها و سازمان ها حضورداشتند گفت: در ۱۰ جلسه به بررسی دقیق متمم بودجه پیشنهادی در موضوعات مختلف عمرانی، فرهنگی و...پرداختیم.

وی با شرح مختصری در رابطه با ۳سال گذشته در نحوه بودجه ریزی و عملکرد مدیریت شهری گفت: درسال ۹۴ جمع بودجه شهرداری یک هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان بود که از این میزان هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده بود.

زارع در ادامه سخنانش افزود: در سال ۹۵ مصوب بودجه شهرداری یکهزار و ۹۴۶میلیارد تومان بوده که هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان از این بودجه در حوزه درآمد محقق شده است که در همه این سالها مازاد هزینه نسبت به درآمد هم داشته ایم.

رئیس کمیسیون بودجه با اعلام اینکه در سال ۹۵ نسبت به سال۹۴ رشد قابل توجه ای در این بخش داشتیم، افزود:  در سال ۹۶ با سیاست تجمیعی که وجود داشته بودجه مصوب شهرداری از ۲هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که از این مقدار یکهزار و ۷۳۴ میلیارد تومان به شکل نقد پیش بینی شده و مابقی غیر نقد بود.

وی با اشاره به اینکه پس از بحث و تبادل نظر به تک تک ردیف بودجه ها مصوب بودجه ها در نظر گرفته شد، افزود:  یکهزار و ۹۱۸ میلیارد تومان سر جمع درآمد و هزینه پیش بینی شده که  یکهزار و ۳۹۰ میلیارد تومان نقد و۵۱۹ میلیاردغیرنقد می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دربخش هزینه ای ودرآمدی در دو بخش، انضباط بخشیدیم که در حوزه درآمدی بسیاری از کدهایی که غیر فعال بود و عمدتا در سازمان ها متمرکز بودند و کدهای درآمدی که فعالیت صورت نگرفته بود، به متمم بودجه در نظر گرفته شد و با نظر مدیران مربوطه در ردیف قرار گرفت.

زارع با بیان اینکه  که در کدهای درآمدی شهرداری قسمت هایی غیر واقعی بود، خاطرنشان کرد: در این خصوص تبادل نظر شد و قسمت قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

وی  عمده کاهش درآمد  را در فروش املاک اشاره کرد و گفت:۱۵۰ میلیارد تومان از بابت فروش املاک سرمایه ای کاسته شده و ۶۰۰ میلیارد تومان از فروش املاک بود که به ۴۵۰ میلیارد تومان در متمم بودجه کاهش پیدا کرد.

زارع با بیان اینکه شهرداری در بخش درآمد بسیار پراکنده عمل کرده است، گفت: سازمان ها به صورت سلیقه ای عمل کرده که مورد بررسی قرار گرفت و تمام درآمد شهرداری مکلف شد چه در سازمان ها و چه در مناطق از درآمد اجاره دکه گرفته تا فروش املاک باید بصورت شفاف دیده شود تا بودجه سال آینده افزایش یابد.

رئیس کمیسیون بودجه با اعلام اینکه از ۹۵۰میلیارد تومان هزینه های تجمیعی شهرداری و سازمان های دهگانه بررسی دقیق صورت گرفته، افزود:  در این خصوص ۸۵ میلیارد تومان کاهش هزینه داشته و تلاش شد هدررفت را بصورت چشم گیری کاهش  دهیم.

۱۳۷پرسنل شهرداری کرج برای فردیس کار می کنند

وی در حوزه نیروی انسانی گفت: کل پرسنل مدیریت شهری اعم از سازمان ها و مناطق ۵ هزار و  ۶۰۳ نفراست که از این تعداد ۱۳۷ نفر پرسنل سازمان ها هستند که هنوز برای شهرداری فردیس  و با دستمزد شهرداری کرج خدمت می کنند.

زارع در ادامه گفت: پرسنل قراردادی کرج در حال حاضر زیر ۵هزار نفر هستند  واین میزان به غیر از افرادی است که در شهرداری فردیس فعالیت می کنند.

زارع به  بخش عمرانی نیز اشاره کرد و اذعان داشت: در ۵۵درصد و جاری ۴۴درصد متمم بودجه مورد تصویب قرار گرفت، مشروط بر اینکه به متمم بودجه شهرداری ۴۰درصد عملکرد عمرانی پیدا خواهد گرفت.

بودجه های پیش بینی شده در محیط زیست

زارع در بخشی از سخنانش در خصوص موضوع زیست محیطی افزود: با توجه به آلودگی هوا بودجه ای برای نصب کاتالیست بر روی تاکسی های سطح شهر که میزان افزایش آلایندگی ها هستند، پیش بینی شده است، که به عنوان بلاعوض برای نصب کاتالیست برای ۴هزار تاکسی هزینه شود.

وی همچنین در زمینه توسعه سیستم حمل و نقل عمومی گفت:  اجرای خطوط بی آر تی در دستور کار قرار گرفت.

رییس کمیسیون برنامه وبودجه شورای شهر کرج با اشاره به بررسی بودجه در حوزه فرهنگی گفت: مطالعات برای توسعه فضای فرهنگی در مناطق مختلف انجام شده و مقرر است در ایجاد مراکز فرهنگی مناطق محروم مورد توجه باشند.

زارع در پایان به حوزه فضای سبز و پسماند اشاره کرد  وگفت: درتلاش هستیم میزان شفافیت در این زمینه افزایش یافته و به  صورت هدفمند بودجه افزایش یابد و بیشتر بصورت عملیاتی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.