تبریز- رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی گفت: ۳۰ الی ۴۰ درصد ظرفیت دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی خالی است.

۴۰ درصد ظرفیت دانشگاه پیام نور استان خالی است

به گزارش قدس آنلاین، بخشعلی معصومی عصر امروز یک شنبه در جمع خبرنگاران با شاره به  متفاوت بودن آموزش در دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور سیستم آموزشی متفاوتی دارد، آموزش در این دانشگاه به صورت نیمه حضوری، ترکیبی و مجازی است.

وی افزود : در این دانشگاه دانشجویان پذیرفته شده کلاس های غیر حضوری و رفع اشکال دارند. کلاس های رفع اشکال برای رشته های علوم پایه ۸ساعت و برای رشته های علوم انسانی ۶ساعت برگزار می شود.

معصومی با اشاره به این که دانشگاه پیام نور کتاب محور است خاطرنشان کرد: منابع درسی دانشجویان دانشگاه پیام نور در زمان ثبت نام مشخص است و اساتید نمی توانند حجم درس را کم و زیاد کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور اظهارداشت: دانشگاه پیام نور استان دارای ۲۹ مرکز دانشگاهی در سطح استان آذربایجان شرقی است و واحد دانشگاه پیام نور تبریز بزرگ ترین واحد بوده و ۹هزار دانشجو دارد.

وی در مورد تعداد رشته های دانشگاه پیام نور افزود: در حال حاضر ۱۰۰رشته در مقطع کارشناسی در تبریز و ۲۵الی ۳۰رشته در مقطع ارشد و دو رشته در مقطع دکترا وجود دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی ادامه داد: ۲۳۵ نفر هئیت علمی ثابت و ۱۵۰۰استاد مدعو به صورت حق التدریسی در این دانشگاه همکاری می کنند.

وی افزود: تعدادی از این اساتید دارای درجه علمی استاد، دانشیار، استادیار و استاد تمام هستند و تنها حدود سه یا چهار استاد دارای درجه علمی مربی  هستند

وی در ادامه از طراحی سامانه ای خبر داد که بر اساس این طرح محدودیت برگزاری امتحانات برای دانشجویان وجود ندارد.

معصومی ادامه داد: با اجرای این طرح دانشجوی دانشگاه پیام نور در صورت ضرورت می تواند در هر کدام از دانشگاه های پیام نور کشور  امتحان خود را برگزار کند.

رییس دانشگاه آزاد پیام نور آذربایجان شرقی دو رکن آموزش و پژوهش را از ارکان مهم دانشگاه عنوان کرد و گفت: در جهت ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش در دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی  سه مرکز نوآوری در واحدهای دانشگاهی شهرستان هشترود، ملکان و عجب شیر  با همکاری پارک علم و فناوری افتتاح شده است تا زمینه فعالیت هر چه بیشتر پژوهشگران را فراهم کنیم.

بنا به گفته وی، ایده پردازی، شناسایی نخبگان، فراهم کردن محلی برای نخبگان و پژوهشگران از اهداف عمده  راه اندازی مراکز نوآوری است.

وی با اشاره به تعداد دانشجویان پیام نور در استان آذربایجان شرقی گفت: ۲۵ هزار دانشجو در واحدهای دانشگاهی پیام نور مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۹ هزار دانشجو به واحد تبریز اختصاص دارد.

 رئیس دانشگاه پیام نور در مورد ظرفیت خالی این دانشگاه گفت: ۳۰ الی ۴۰ درصد ظرفیت  این دانشگاه خالی بوده و ما آمادگی خود را برای افزایش رشته های دانشگاهی و پذیرش دانشجویان جدید اعلام می کنیم.

معصومی رشته حقوق را از رشته های پرطرفدار این دانشگاه اعلام کرد و افزود: بر اساس سوابق تحصیلی دانشجویان می توان گفت رشته حقوق جزو یکی از رشته های پرطرفدار و رشته های علوم پایه همچون زمین شناسی، ادبیات، آمار، ریاضی و کشاورزی جزو رشته هایی است که کمتر مورد استقبال و پذیرش دانشجویان قرار می گیرد.

برگزاری همایش های ملی گردشگری، فرصت ها و جاذبه ها

در ادامه  ابوالفضل غنی زاده  معاون دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی از برگزاری همایش های ملی گردشگری، فرصت ها و جاذبه ها  در دانشگاه پیام نور تبریز خبرداد و گفت:  این همایش در تاریخ ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه ۹۷ به صورت رسمی برگزار می شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های تصویب شده برای دانشگاه پیام نور برگزاری جشنواره عکاسی تبریز ۲۰۱۸ است که در قالب این جشنواره بحث ابنیه نگاری، تاریخ، رجال و هنر نگاری وجود دارد.

وی افزود: همزمان با برگزاری  اختتامیه جشنواره ملی گردشگری افتتاحیه جشنواره عکاسی برگزار می شود.

معاون دانشگاه پیام نورآذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در جشنواره عکاسی آثار در سطح آزاد، دانشجویی و دانش آموزی به مدت یک هفته پذیرش شده و در سینما ناجی در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.