کرج- طرح زوج وفرد کردن تردد خودروها در کرج با هدف کاهش بار ترافیک طی روزهای پایانی سال به اجرا درمی آید اما به نظر می رسد این طرح نتوانسته انتظارات و توقع شهروندان را برآورده کند و کارکردهای آن از دید برخی مردم با تردیدهایی روبرو است.

نگاه تردید آمیز کرجی ها به اجرای طرح زوج وفرد خودروها

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین برای امسال هم قرار بوده طرح زوج وفرد خودروها از اول بهمن ماه در محدوده مرکزی شهر کرج اجرا شود اما به نظر می رسد ایرادات ونواقصی در اجرای این طرح وجود دارد که آن را در گفتگویی میدانی با برخی شهروندان بررسی کرده ایم.

یک معلم بازنشسته که منتظر رسیدن تاکسی است در خصوص این طرح گفت: بعید به نظر می رسد که اجرای این گونه طرح ها در بازه زمانی ۴ ساعته آن هم در ساعات پایانی روز بتواند تاثیر شایانی در کاهش ترافیک یا آلودگی هوا داشته باشد.

وی در توضیح بیشتر گفت: در بعد اطلاع رسانی هم خیلی خوب عمل نشده و خیلی از شهروندان و مالکان خودرو در جریان اجرای آن نیستند.

خانم مسنی هم در ارتباط با نحوه اجرای طرح زوج و فرد بیان کرد: اگر واقعا به دنبال یک راه حل اصولی برای مقابله با ترافیک  وکنترل خودروها هستیم باید اجرای طرح زوج و فرد در شهر کرج به مانند تهران در بیشتر ایام سال به اجرا درآید اما تنها در یکی دو ماه پایانی سال اجرا می شود و تا شهروندان با اجرای آن کنار می آیند به پایان می رسد.

یک راننده تاکسی در میدان آزادگان کرج هم گفت: به واقع در سال های اخیر که در این خط مشغول کار هستم تا به حال ندیده ام که راننده ای این طرح را اجرا کند.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح تاکنون اثر مثبتی بر روند ترافیک نداشته است و امیدواریم حداقل امسال با استقبال رانندگان و شهروندان روبرو شود هرچند که بعید به نظر می رسد.

اعمال جریمه سنگین برای خاطیان

راننده دیگری که به ظاهر موافق اجرای طرح زوج و فرد بود بیان کرد: متاسفانه برای برخی افراد تا قانونی به صورت اجباری  نباشد خود را ملزم به اجرای آن نمی داند.

وی در توضیح بیشتر گفت: به نظرمی رسد با اعمال جریمه های سنگین این طرح با استقبال رانندگان روبرو شود البته باید تسهیلاتی نظیر فروش مجوز ورود به طرح ترافیک به شهروندان ارائه شود چرا که برخی ناچار هستند تا در این محدوده تردد کنند.

شهروند دیگری هم که نظاره گر صحبت های رانندگان تاکسی بود گفت: کاهش بار ترافیک منجر به بالا رفتن بهره وری وسایل نقلیه عمومی می شود وتاکسی ها و اتوبوس ها می توانند در زمان کمتری مسافران خود راه به مقصد برسانند.

وی ادامه داد: اجرای طرح های محدود کننده تردد خودروها به نظرم کار خوبی است اما شرط لازم آن اطلاع رسانی به موقع و اجرای صحیح آن است.

ساعت اجرای طرح کم است

این شهروند کرجی در تکمیل صحبت های خود گفت: اجرای طرح زوج وفرد باید از ساعات ابتدایی روز شروع شود تا بخشی از خودروها از منزل خارج نشوند بنابراین به نظرم اجرای طرح در ۴ ساعت عصر تاثیری در مشکلات ترافیک ندارد.

صحبت های شهروندان در خصوص اجرای طرح زوج وفرد این برایند را دارد که انتظار عمومی مردم اجرای یک طرح با اثرگذاری بالا است.

کرج شهری است که نیازمند اجرای طرح های ترافیکی چون زوج وفرد شدن خودروها دارد اما این اتفاق زمانی باید رخ دهد که در دو بعد فرهنگی و برنامه ریزی همه جوانب در نظر گرفته شود تا اثرات موثری از خود نشان دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.