رییس سازمان بازرسی کل کشور می‌گوید گزارش علت‌یابی و آسیب‌شناسی ابعاد و جوانب مختلف زمین لرزه اخیر استان کرمانشاه، توسط این سازمان تهیه، تدوین و به روسای قوای سه‌گانه ارسال شده است.

ارائه گزارش ۱۵۰ صفحه‌ای زمین‌لرزه کرمانشاه به سران قوا

به گزارش قدس آنلاین، ناصر سراج با اعلام این خبر گفت که در این گزارش حتی مصالح و نوع آهن‌های بکار رفته در ساختمان‌ها را بررسی کردیم و با انجام علت‌یابی خسارات بوجود آمده، گزارش کاملی را به روسای قوای قضاییه، مجریه و مقننه تقدیم کردیم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور اضافه کرد: در این گزارش علت وقوع زمین‌لرزه، علت تخریب ساختمان‌ها، میزان مقاومت مصالح و مواد بکار رفته در ساختمان‌ها و حتی نحوه تولید مصالح بررسی شده است.

سراج در پاسخ به این سئوال که آیا گزارش ارائه شده فقط جنبه آسیب‌شناسی دارد یا مقصرین هم معرفی شده‌اند اظهارکرد: گزارشی که در حال حاضر در حدود ۱۵۰ صفحه به سران قوا تقدیم شده، یک گزارش علمی و آسیب‌شناسانه است و در مرحله دوم، قصور و تقصیرها را بررسی می‌کنیم که قطعاً قدری زمان‌بر است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور همچنین به ورود این سازمان به موضوع گرانی خودرو اشاره کرده و گفت: در همان روزهای نخست گرانی خودرو، به این موضوع ورود کردیم و مانع گرانی و افزایش قیمت خودروهای داخلی شدیم.

سراج اضافه کرد: سازمان بازرسی کل کشور فعلاً به موضوع گرانی خودروهای داخلی اعم از خودروهای تولید داخل و خودروهای ثبت سفارش شده ورود کرده است و در حال بررسی است تا مشخص شود چرا سایت ثبت سفارش به یکباره باز و به یکباره نیز بسته شد؟

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.