جوین_ یک عضو هیئت مدیره نظام صنفی استان خراسان رضوی گفت: کشاورزان شهرشتان جوین به علت بوروکراسی بیش از حد در پرداخت خسارت بیمه محصولات کشاورزی رغبتی به بیمه نشان نمی دهند.

کشاورزان شهرستان جوین رغبتی به بیمه کردن محصولات خود ندارند

یک عضو هیئت مدیره نظام صنفی خراسان رضوی در گفتگو با قدس آنلاین گفت: بی رغبتی کشاورزان به بیمه محصولات کشاورزی در شهرستان جوین به علت عرضه خدمات نامطلوب و روند اداری بسیار خسته کننده می باشد.  

ابراهیم شیر دل خاطر نشان ساخت: یکی از بخش های مهم اقتصادی در کشور ما تولید محصولات کشاورزی و دامی است و در این زمینه بیمه محصولات کشاورزی و دامی می‌تواند، نقش مهمی در زمان بحران مانند سیل، سرما زدگی و سایر بلایای طبیعی  داشته باشد.  

وی تاکید کرد: اما با نگاهی به عملکرد بیمه‌ها در می‌یابیم، که با توجه به شرایط فعلی بیمه، بسیاری از کشاورزان شهرستان جوین رغبتی در زمینه بیمه محصولات کشاورزی و دامی خود ندارند و این امر مشکلات اقتصادی فراوانی را در راستای تولید محصولات کشاورزی در این شهرستان به وجود آورده است.

یکی از کشاورزان دشت جوین درباره وضعیت بیمه محصولات کشاورزی در این دشت حاصلخیز گفت: بیمه موضوعی اجباری نیست، اما به خاطر محصولاتی که داریم، می‌خواستم از خدمات بیمه استفاده کنم، ولی روند اداری بیمه در این شهرستان بسیار خسته کننده است، به همین دلیل از بیمه کردن محصولات منصرف شدم، در حالی که باید جهاد کشاورزی روند بیمه را برای کشاورزان تسهیل کند.  

حسین مظلومی خاطرنشان کرد: بیمه خسارات و غرامات را به صورت کامل به کشاورزان نمی‌دهند، و کارشناسان آن‌گونه که باید از کشاورز حمایت نمی‌کنند، از این‌رو ترجیح می‌دهیم، بیمه را کنار بگذاریم و انگیزه‌ای در این زمینه برای بیمه محصولات نداریم.  

وی اظهار داشت: بیمه ها موقع بیمه کردن صد در صد حق بیمه را دریافت می کنند ولی در موقع پرداخت خسارت به تعهدات خود عمل نمی کنند.

علی ملک زاده، نماینده نظام صنفی کشاورزی جوین اظهار داشت: کشاورزان به نحوه پرداخت بیمه کشاورزی معترض هستند، زیرا خسارت‌های محصولات کشاورزی از طریق بیمه منطقه‌ای اعلام شده که عادلانه نبوده، و کشاورزانی که بیشترین خسارت را دیده‌اند، با کشاورزانی که کمترین خسارت را دیده‌اند، به یک اندازه حق بیمه دریافت می‌کنند.

یکی از کشاورزان گفت: در حال حاضر ضعف اطلاع‌ رسانی بخش کشاورزی را با مشکل رو به‌ رو کرده است و کشاورزان به علت عدم آشنایی با وضعیت بیمه و سنگ اندازی جلو پای کشاورزان در پرداخت خسارت های وارده، کشاورزان علاقه ای به بیمه کردن محصولات خود ندارند.   

ذبیح الله اشکان گفت: بیمه نبودن غالب محصولات کشاورزی و باغی  و دامی این شهرستان به همراه بیمه نبودن خود زارعان منطقه جوین  از جمله مشکلات فرا روی کشاورزان می باشد، وقتی کشاورز و خانواده اش بیمه نیست، کشاورز می گوید، چه فایده ای دارد ، من محصولم را بیمه نموده، برای دریافت خسارت از کار و زندگی عقب بمانم. 

وی از رسانه هادر خواست کرد: مشکلات و مسائل کشاورزی را تحت پوشش قرار دهند، و دستگاه های اجرایی بخش کشاورزی نیز اطلاع‌رسانی خود را تقویت کنند. تا کشاورزان نسبت به بیمه ها اعتماد پیدا کرده، و اشتیاق به بیمه کردن محصولات خود داشته باشند. 

اشکان  با بیان اینکه  اطلاع رسانی برای کشاورزان یک امر ضروری و حیاتی است، افزود:  صداو سیمای استان خراسان رضوی برای معرفی محصولات بومی استان و چگونگی بیمه این محصولاتمی ­تواند، برنامه های متنوعی تهیه کرده و کشاورزان را با بیمه های مختلف کشاورزی آشنا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.