اصفهان- محققان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به دانش فنی تولید زخم پوش نانو الیاف پلیمری با قابلیت رهایش همزمان داروهای ضدالتهاب و آنتی باکتریال دست یافتند.

دست یابی به دانش فنی تولید زخم پوش نانو الیاف پلیمری در اصفهان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، این دانش فنی در قالب پایان نامه کارشناسی ارشد پریسا حیدری دانشجوی مهندسی پزشکی دانشکده فناوری های نوین بدست آمده است.

عضو هیات علمی دانشکده فناوری های نوین علوم پزشکی اصفهان در این خصوص گفت: روش ساخت نوین نانو الیاف با استفاده از الکتروریسی هم محور و رهایش کنترل شده هر دو داروی نوین ضدالتهاب و آنتی باکتریال به طور همزمان از نوآوری های دستیابی به این دستاورد علمی در مهندسی پزشکی و صنعت داروسازی است.

زرگر یکی از مهم ترین مشکلات پزشکان را در زمینه پوست، بهبود زخم های حاد و التیام این زخم ها در کمترین زمان و با بهترین شرایط دانست و افزود: عمده این زخم ها شامل زخم های پوستی ناشی از سوختگی و یا زخم دیابتی است.

وی، درمان زخم های دیابتی و سوختگی را از کاربرهای استفاده از این زخم پوش پلیمری بیان کرد وگفت: این زخم پوش تولید شده علاوه بر محافظت از ناحیه آسیب دیده در برابر عوامل خارجی، روند بهبود را تسریع واز ایجاد عفونت وآنتی ژن در محل آسیب دیده جلوگیری می کند،  از طرفی نمونه های تجاری موجود در بازار حاوی نقره و نامناسب برای کنترل عفونت و درمحل آسیب دیده سوزش ایجاد می کند.

عضو هیات علمی دانشکده فناوری های نوین علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: این زخم پوش پلیمری جدید زیست سازگار بوده بطوریکه مانع ایجاد مشکل و حساسیت های ثانویه در محل زخم و یا بدن می شود.

وی گفت: خواص زیستی این زخم پوش به طور کامل ایده آل برای انواع زخم و خواص مکانیکی آن به گونه ای است که بتواند چند روز تا پایان رهایش دارو روی زخم باقی مانده و دچار آسیب نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.