جوین_ رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوین در جلسه کار گروه سلامت گفت: یکی از ضروری ترین نیازهای بیمارستان قمر بنی هاشم شهرستان جوین استقرار دیالیز است.

 استقرار دستگاه دیالیز ضروری ترین نیاز بیمارستان قمر بنی هاشم   

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر محمد رضا قزلقارشی در جلسه کار  گروه سلامت اعلام کرد: پیگیری های لازم برای نصب یک دستگاه دیالیز در بیمارستان قمر بنی هاشم انجام شده، ولی دانشگاه علوم پزشکی احداث مکان اسقرار دستگاه دیالیز را از طرف خیرین به عنوان یک شرط اعلام کرده است.  

وی خاطر نشان کرد: هیئت امناء جدید مجمع خیرین سلامت آمادگی خود را برای همکاری با بیمارستان اعلام کرده است.  

یکی از بیماران کلیوی گفت: نبود دستگاه دیالیز در بیمارستان قمر بنی هاشم جوین موجب شده، تا بیماران کلیوی این شهرستان برای رفت و آمد به شهرستان‌های همجوار علاوه بر خطر سفر بین شهری مشکلات جانی و مالی بسیاری را نیز متحمل شوند.  

این بانو یاد آور شد: مشکل اصلی بیماران دیالیزی این شهرستان نبود دستگاه دیالیز است، که این بیماران برای رسیدن به نزدیک ‌ترین دستگاه دیالیز باید مسافت زیادی را طی کنند، که گاهی هم به دلیل نبود تخت در بیمارستان‌های همجوار با مشکلات  بسیاری روبرو می‌شوند.  

خدیجه کیوانلو خاطر نشان کرد: هر بیمار دیالیزی برای ادامه حیات و خروج سمومی که بدنش به دلیل نارسایی کلیه قادر به دفع آنها نیست، نیاز به انجام یک تا سه بار در هفته دیالیز دارد که هر بار ۳ تا ۴ ساعت باید زیر دستگاه دیالیز باشد تا تصفیه خون انجام شود.  

وی تصریح کرد: چرا نباید یکی از این دستگاهها در  بیمارستان قمر بنی هاشم جوین  مستقر باشد، تا بیماران دیالیزی جوین  مجبور به طی مسافت طولانی برای رفتن به شهرستان های همجوارنباشند.  

کیوانلو نبود دستگاه های دیالیز در شهرستان را به عنوان مهمترین رنج و دغدغه خود نام برد،  و از مسئولان استان خراسان و شهرستان جوین درخواست کرد، که نسبت به تجهیز بیمارستان جوین به این دستگاه و کمک به بیماران کلیوی شهرستان اقدام کنند.

 یکی از اعضاء جدید مجمع خیرین سلامت شهرستان جوین گفت: شرط و شروط تعیین کردن در حوزه سلامت و بازی کردن با جان مردم شهرستان جدیدالتاسیس جوین برای اسقرار یک دستگاه دیالیز در بیمارستانی که با خودیاری مردم احداث و تحویل وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی شده است پذیرفته نیست، ولی ما برای جان و مال مردم منطقه خودمان ارزش قائلیم، و به همین خاطر باز هم آمادگی داریم در کمک به اسقرار یک دستگاه دیالیز در بیمارستان همکاری کنیم.  

قدرت الله سردارآبادی تاکید کرد: برای احداث ۲۵۰۰ مترمربع بیمارستان قمر بنی هاشم جوین مردم فداکاری کرده اند، و از این پس هم آماده همکاری هستند.  

وی تصریح کرد: از طرفی مجمع خیرین سلامت هم انتظار دارند، دانشکده علوم پزشکی در مورد تقسیم تجهیزات، احداث بناها، و تخصیص متخصصان به این بیمارستان کوتاهی نکند.  

یک عضو دیگر مجمع خیرین سلامت گفت: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار حدود ۵ بیمارستان تحت پوشش خود را خدمات رسانی می کند، ولی متاسفانه عدالت رعایت نمی شود.  

امیر عادلی فر تصریح کرد: ضریب اشغال تخت در بیمارستان قمربنی هاشم جوین ۱۳۰ در صد است، ولی امکانات و تجهیزات به سایر بیمارستان ها عرضه می شود.  

وی اظهار داشت: اگر در اختصاص امکانات در حوزه سلامت عادلانه توزیع شود، مردم هم بیش از توانایی خود کمک خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.