کرج- مدیرکل بحران استانداری البرز با هشدار در خصوص ورود سامانه بارشی به این استان و مخاطرات و بروز برخی حوادث طبیعی بر آماده باش تمامی دستگاه های خدماتی و امدادی و شهرداری ها تاکید کرد.

آماده باش کامل دستگاههای خدماتی وامدادی/ضرورت اطلاع رسانی به موقع به مردم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، مهدی مهرور اظهار کرد: با  توجه به پیش بینی وضعیت جوی براساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی، حاکی از فعالیت موج کم ارتفاع و ناپایدار سطوح میانی و همراهی آن با فرآبار سرد و چگال سیبری در منطقه البرز است.

وی ادامه داد: براین اساس در روزهای ۷ و ۸ بهمن ماه ۹۶ آسمان استان ابری، وزش باد، بارش برف (گاهی باران)، کاهش محسوس دما و به دنبال آن در پاره ای مناطق احتمال سیلابی شدن مسیلها، رودخانه های فصلی و دائمی، در جاده های کوهستانی و معابر شهری کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد به سبب بارش برف، باران و مه آلودگی پیش بینی می شود.

مهرور گفت: کلیه دستگاههای مرتبط و شهرداری ها هماهنگی لازم به منظور فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز جهت مقابله با هرگونه حادثه احتمالی را در این خصوص معمول داشته و با صدور پیش آگاهی از طرق گوناگون و به ویژه رسانه های محلی و استانی هموطنان را به رعایت اصول ایمنی در کلیه موارد توصیه کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز تصریح کرد: با توجه به موارد فوق و افزایش مصرف انواع سوخت اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم از جمله صدور پیش آگاهی از طرق گوناگون به ویژه رسانه های استانی به کشاورزان، دامداران، عشایر، مسافرین عبوری و  جهت رعایت اصول ایمنی در کلیه موارد و به همراه داشتن تجهیزات زمستانه از جمله زنجیر چرخ، پوشاک گرم و ... جهت تردد در گذرگاههای کوهستانی و همچنین خودداری از اقامت در مجاورت رودخانه ها، مسیلهای فصلی و دره های تند شیب کوهستانی ضرورت دارد.

وی افزود: بر اساس پیش بینی ها و کاهش دما بین ۸ تا ۱۴ درجه در روزهای ۹و ۱۰بهمن ماه ۹۶ به دلیل تشعشع شبانه و برودت حاصل از انجماد سطحی برف با خروج سامانه بارشی کلیه کشاورزان، باغداران، گلخانه داران، استخرهای پرورش ماهی، سوله های پرورش مرغ، سایر بهره برداران مرتبط و همچنین پیمانکاران و مشاغل تاسیس بنا و ساختمان به جهت جلوگیری از تخریب و خسارات جانبی توصیه ها و تمهیدات لازم صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.