جهرم- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه اقتصاد و صنعت با پول درست نمی‌شود خواستار توجه به اقتصاد پژوهش‌محور و حمایت از طرح‌های خلاقانه و کسب و کارهای نوپا شد.

اقتصاد و صنعت با پول درست نمی‌شود/ فعالیت ۳۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور

به گزارش قدس آنلاین٬ سورنا ستاری پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی مراکز علمی٬ واحدهای دانش‌بنیان و فناور شهرستان جهرم اظهار داشت: دانشگاه‌ها باید به سمتی بروند که که تأثیر آنها در جامعه و اقتصاد مشاهده شود.

وی با بیان اینکه تا بخش خصوصی را در پژوهش نیاوریم موفق نخواهیم شد٬ گفت: خروجی پژوهش با بودجه دولتی نامعلوم خواهد بود و تنها دولت می‌تواند در پژوهش‌های پایه٬ مرز دانش که جنبه تجاری ندارد و پ‍‍‍ژوهش‌هایی که مربوط به اقتدار ملی است، سرمایه‌گذاری کند.

این مسؤول ادامه داد: اگر می‌خواهیم آموزش و پژوهش پایه اقتصاد باشد باید نگاه‌ها به آن تغییر کند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به نگرش‌های جدید نسبت به اقتصاد بیان کرد: مدل‌های جدید و موفقی در رابطه با چگونگی تبدیل آموزش و پژوهش به اقتصاد در معاونت علمی ریاست جمهوری تعریف شده‌است.

ستاری افزود: در فضای کسب و کار جدید کشور بالغ بر ۳ هزار و ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان با تعداد زیادی اشتغال فعال است.

وی خواستار حمایت سرمایه‌داران از طرح‌های پژوهشگران خلاق و فناور شد و تصریح کرد: افراد سرمایه‌دار باید به کمک آینده جوانان آمده و از شتاب دهنده‌های کسب و کار حمایت کنند.

ستاری افزود: باید به منابع انسانی بومی اهمیت داده شود چرا که پایه اقتصاد بومی خواهند بود.

معاون فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه اساس شرکت‌های جدید دیگر زیرساخت‌های فیزیکی نیست گفت: تکنولوژی یاد گرفتنی است و کسب و کار مناسب با تفکر بوجود می‌آید و شرکت‌های بزرگ از محیط‌های کوچک رشد می‌کنند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور با انتقاد از توجه به اقتصاد نفتی تأکید کرد: با پول نمی‌توان اقتصاد و صنعت را درست کرد و از زمانی که اقتصاد کشور بر پایه نفت بنا گذاشته شد اقتصاد پژوهش‌محور ضربه بزرگی خورده است.

وی با به رشد مداوم استارت‌آپ‌ها تصریح کرد: سرمایه‌گذاران باید در ظرفیت‌های استارت‌آپ و کسب و کارهای نوپا ورود پیدا کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.