تربت جام ـ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام به نقش دانشگاه های عالی در رفع مشکلات منطقه اشاره کرد وگفت: دانشگاه با دانش خود مشکلات جامعه را تحلیل کنند و متاسفانه آموزش عالی با مشکلات جامعه گره نخورده و دانشگاه نباید کارخانه تولید مدرک باشند.

دانشگاه نباید کارخانه تولید مدرک باشند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی اصغر داودی که در حاشیه شورای اداری تربت جام سخن می گفت افزود: دانشگاه کارخانه تولید مدرک نیست و متاسفانه آموزش عالی با مشکلات جامعه پیوند نخورده است و عملا دانشگاه خروجی کار آفرینی و نیروهای کارآمد نداشته است و اگر از ظرفیت دانشگاه ها برای تولید مدرک فکر کنند به مشکلات جامعه افزوده خواهد شد.

وی گفت: فارغ التحصیلان آمادگی ورود به بازار کار را ندارند و این پدیده به عنوان یک معضل جدی برای جامعه محسوب خواهد شد و دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام به عنوان هجدهمین دانشگاه کشور و با ۱۴ هزار فارغ التحصیل در منطقه آمادگی دارد با تعامل دستگاههای اجرایی برای رفع مشکلات منطقه گام بردارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام گفت: دانشگاه ها موظفند برای بیرون رفت مشکلات منطقه همچون خشکسالی، صنعت و کم آبی را راهکار ارائه دهند و مسئولین دانشگاهها نباید جزیره ای عمل کنند و به تولید مدرک فکر کنند.   

وی همچنین به پایان نامه دانشجویان اشاره کرد و گفت: با توجه به اهداف این دانشگاه بیش از ۵۰ درصد از پایان نامه های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری این واحد دانشگاهی بر حسب مشکلات منطقه ارائه خواهد شد و ضرورت دارد موضوعات پژوهشی هم در حل مشکلات  منطقه گام بردارد تا توسعه در شهرستان شتاب بیشتری داشته باشد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.