یزد - فرماندار یزدگفت : رفع مشکل بیکاری در جامعه تنها وظیفه یک نهاد و یا دستگاه اجرایی خاصی نیست بلکه برای ایجاد اشتغال و رفع این معضل بیکاری نیازمند یک تلاش همگانی از سوی کلیه مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی و حتی مشارکت و همراهی مردم که نمونه آن بخش اشتغال اتباع خارجی غیر مجاز است، هستیم.

ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری نیازمند یک تلاش همگانی

به گزرش خبرنگار قدس آنلاین، مصطفی سالاری در جلسه شورای اداری شهرستان یزد با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و تبریک به مناسبت چهل سالگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امنیت بی نظیر ایران اسلامی در منطقه مرهون خون شهدا و جان برکفی ایثارگران عزیز و در حال حاضر تلاش و از خودگذشتگی نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی است که توانسته اند به موقع نقشه های گروهک های تکفیری و معاند نظام را برملا نموده و آسایش و امنیت را برای مردمان سرزمین خود به ارمغان آورند.

وی با بیان اینکه مراسم‌های ایام الله دهه فجر باید ‌شور و نشاط در جامعه و با مشارکت مردم برگزارشود افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برنامه‌های متنوع و باشکوه‌تری در ایام‌الله دهه فجر نسبت به سال‌های گذشته در شهرستان برگزار خواهد شد.

سالاری با اشاره به سیاست های دولت در موضوع اشتغال گفت: دولت به منظور رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال تسهیلات ارزان قیمتی را برای متقاضیان در نظر گرفته است. 

 وی با تقدیر از زحمات و تلاشهای مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان درپیگیری مسائل و مشکلات مردم تصریح کرد: مدیران و کارکنان آنها باید خدمت به مردم را همراه با صداقت و خوشرویی در دستور کار خود قرار دهند.

این مسئول ضرورت حضور مدیران ادارات و نهادهای شهرستان در همه شهرهای شهرستان و روستاهای بخش مرکزی و زارچ را یادآورشد و گفت: مدیران باید برنامه ریزی نمایند تا به صورت مستمربا حضور در روستاها ضمن دیدار با مردم نسبت به رفع مسائل و مشکلات آنها اقدام نمایند.

فرماندار با بیان اینکه در چند سال گذشته موضوع اشتغال یکی از موضوعات بسیار مهم جامعه بوده و مورد توجه مسئولین می باشد افزود: رفع مشکل بیکاری در جامعه تنها وظیفه یک نهاد و یا دستگاه اجرایی خاصی نیست بلکه برای ایجاد اشتغال و رفع این معضل بیکاری نیازمند یک تلاش همگانی از سوی کلیه مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی و حتی مشارکت و همراهی مردم که نمونه آن بخش اشتغال اتباع خارجی غیر مجاز است، هستیم.

فرماندار با اشاره به سیاست های دولت در موضوع اشتغال اظهار داشت: کارگروه تخصصی اشتغال استان و شهرستان از چندماه گذشته به صورت جدی در این حوزه وارد شده و ضرورت دارد دستگاه های اجرایی مرتبط نیز در سطح شهرستان براساس شرح وظایف خود نسبت به کاهش نرخ بیکاری اقدام نمایند.

وی با تأکید به اینکه مدیران باید همه تلاش خود را به‌ منظور جذب و تخصیص اعتبارات شهرستان در بازه زمانی موردنظر به کاربندند افزود: بخشی ازاین تسهیلات که به طرح ها اشتغال فراگیر از محل تسهیلات بانکی و آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری است با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز تسهیلات بسیاری مناسبی را برای اشتغال و خودکفایی مددجویان خود در نظر گرفته که قطعاً می‌تواند در کاهش نرخ بیکاری در سطح شهرستان مؤثر باشد.

سالاری همچنین با اشاره به نزدیکی ایام نوروز و آمادگی دستگاه‌های اجرایی در پذیرایی از مسافران و گردشگران در این ایام گفت: جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان به‌منظور تعامل و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی عضو این ستاد تشکیل‌شده و خوشبختانه فعالیت‌های اجرایی نیز در سطح شهرستان آغازشده است.

فرماندار یزد در پایان خواستار ارائه خدمات ویژه به مسافران در ایام نوروز نسبت به سال‌های گذشته شد و خاطرنشان ساخت: با توجه به ثبت جهانی شهر تاریخی یزد باید خدمات‌دهی به مسافران و پاسخگویی به انتظارات آن‌ها نیز ارتقاء یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.