قزوین_ استاندار قزوین در نشست خبری گفت: از مجموع یک هزار و ۶۹ پروژه قابل افتتاح دهه فجر در استان قزوین، ۶۴۳ پروژه شامل دولتی، ۱۱۷ پروژه بخش خصوصی و ۳۰۹ پروژه مشارکتی است.

بیش از ۱۰۰۰پروژه در قزوین افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالمحمد زاهدی در نشست خبری صبح روز یکشنبه که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، ضمن تبریک دهه فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران یک اتفاق نادر در نیمه قرن بیستم بود که در آن اوج جدایی سیاست از دین رقم  می خورد و دنیای غرب دین را از سیاست کنار گذاشت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر مبنای فکری و با رهبری مدبر به پیروزی رسید، افزود: این انقلاب مردمی ترین انقلاب تاریخ به لحاظ میزان حضور مردم در بیداری، حرکت های انقلابی و حضور اقشار مختلف است و طبقات مختلفی از مردم در آن حضور داشتند.

استاندار قزوین بیان کرد: امام خمینی (ره) در زمان پیروزی انقلاب تأکیدات ویژه ای به مردم داشتند و استثناهایی در این انقلاب وجود دارد که در هیچ یک از انقلاب های دیگر وجود ندارد؛ برای نمونه رهبران سایر انقلاب ها بدون توجه به مردم، قانون اساسی را تدوین می کنند.

زاهدی بیان کرد: انقلاب اسلامی ماهیت فرهنگی دارد و وجود چنین ماهیتی در زمان شکل گیری آن، موجب می شد که بسیاری از قدرت های جهانی حرکت بر مبنای دین را نپسندند.

۸۵ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز برخوردارند

استاندار به دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان قزوین پرداخت و گفت: در میزان بهره برداری از  انرژی گاز طول خطوط به میزان ۵۶ برابر نسبت به سال ۵۷ افزایش یافته که در آن زمان ۵۵ مشترک خانگی در این استان وجود داشت اما این میزان در حال حاضر برابر ۳۳۸ هزار است؛ در بخش روستایی نیز می توان گفت که ۸۵ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز برخوردار است.

زاهدی با بیان اینکه در سال ۵۷ تعداد واحدهای صنعتی استان قزوین برابر ۱۰ واحد بوده که امروز به ۲هزار و ۴۰۰ واحد رسیده است، اضافه کرد: در انتقال گاز و بهره برداری انرژی گاز قبل از انقلاب ۹۱ کیلومتر و با ۵۵ مشترک خانگی، اکنون ۵۲۰۰ کیلومتر با بیش از ۳۳۸ هزار مشترک داریم.

وی یادآور شد: امروز ۲۴۰۰ واحد صنعتی از انرژی گاز بهره مند است که تا پیش از انقلاب تنها ۱۰ واحد بهره مند بوده اند؛ تا پیش از انقلاب ۷۲ روستا دارای برق و اکنون ۸۲۹ روستا دارای برق بوده و واحدهای صنعتی و کشاورزی شامل ۱۰۸۴ مشترک بوده و در حال حاضر بیش از ۱۰۱ هزار مشترک از برق بهره مند است.

وی با بیان اینکه مجموع تولیدات کشاورزی ۴ برابر شده است، اضافه کرد: تا پیش از انقلاب ۷۵ پروانه بهره برداری صنعتی با ۱۷ هزار و ۷۰۰ شاغل در اوایل انقلاب وجود داشت که این میزان امروز ۶ هزار و ۱۲۱ پروانه با اشتغال بیش از ۱۵۶ هزار نفر رسیده است.

رشد قابل توجه در کشاورزی و دامداری

استاندار قزوین به سایر حوزه های قزوین اشاره و بیان کرد: همچنین رشد قالب توجهی را در بخش کشاورزی و دامداری داشته ایم به گونه ای که ظرفیت مرغداری استان به ۴ برابر رسیده است و در حوزه شیلات و پرورش ماهی ظرفیت های مناسبی را داریم.

زاهدی تصریح کرد: امید به زندگی از ۵۵ سال به ۷۴ سال رسیده و با راه اندازی تخت های جدید بیمارستانی، تعداد این تخت ها به بیش از ۳ برابر افزایش یافته است؛ مرگ و میر نوزادان با کاهش ۹۴ درصدی و کاهش ۹۶ درصد مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال نیز اتفاق افتاده است.

وی به مناطق آموزشی استان قزوین نیز اشاره و خاطرنشان کرد: افتتاح صداوسیمای استانی با ۹۹ درصد جمعیت استانی صورت گرفته و تعداد مراکز اقامتی از ۱۲ مورد در سالهای ۵۶، به ۲۹۰ واحد در سال جاری رسیده است و در این حوزه نیازمند سرمایه گذاری و جذب بیشتری از سرمایه گذاران هستیم.

استاندار قزوین به مهمترین برنامه های دهه فجر پرداخت و گفت: یک هزار و ۶۹ پروژه با اعتبار یک هزار و ۴۰ میلیارد تومان در این دهه افتتاح می شود که ۸۰۹ پروژه در امور زیربنایی و عمرانی با سرمایه گذاری بیش از ۳۲۴ میلیارد تومان، ۱۱۱ پروژه با اعتبار ۶۶۰ میلیارد تومان در امور اقتصادی مربوط به صنعت، کشاورزی و منابع طبیعی، در امور فرهنگی و اجتماعی مربوط به آموزش و پرورش و بهداشت و درمان و آموزش عالی نیز ۱۴۹ پروژه با بیش از ۵۵ میلیارد تومان  و بهره برداری از یکهزار و ۸۰ واحد مسکونی در نقاط شهری و روستایی نیز پیش بینی شده است.

 زاهدی یادآور شد: از مجموع یک هزار و ۶۹ پروژه یاد شده، ۶۴۳ پروژه دولتی، ۱۱۷ پروژه بخش خصوصی و ۳۰۹ پروژه مشارکتی از جمله پروژه های دهه فجر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.