یزد - مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: به مناسبت ایام دهه فجر بیش از ۸ پروژه شاخص در استان به بهره برداری می رسد که این پروژها در مجموع با اعتباری بالغ بر ۸۵۹میلیارد ریال سرمایه گذاری زمینه اشتغال ۳۲۶نفر را فراهم می سازد .

۸پروژه شاخص کشاورزی به بهره برداری می رسد

علیرضا طاقه باف در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۳۶ واحد تولیدی صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در استان یزد با سرمایه گذاری ۱۳۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده که این پروژ ها زمینه اشتغال ۷۷۸ نفر را فراهم کرده است.

وی افزود : ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در روستاها باعث فراهم کردن زیرساختهای اشتغال پایداربوده و بیشتر پروژههایی که این ایام به بهره برداری می رسد در روستا ها شهرستان مهریز، ابرکوه و روستای فهرج شهرستان یزد می باشد.

طاقه باف تصریح کرد: از مجموع ۳۶ واحد به بهره برداری رسیده ۸ پروژه شاخص در ایام ا... دهه فجر امسال افتتاح خواهند شد که با سرمایه گذاری ۸۵۹ میلیارد ریال اشتغال ۳۲۶ نفر را موجب می شوند.

این مسئول درخصوص پروژه های شاخص این ایام گفت: پروژههای شاخص اصولا ویژگی های منحصر به فردی دارند ومهمترین پروژهایی که در این ایام افتتاح می شود

افتتاح اولین واحد مکانیزه، اتوماتیک و تحت اتوماسیون بوجاری و روغن کشی کنجد به صورت ۱۰۰درصد مکانیزه بدون مصرف آب کار فراوری را انجام می دهد .

وی خاطر نشان ساخت: استان یزد یکی ازقطب های تولید محصولات کنجدی درایران بوده و با توجه به شرایط کمبود آب در استان وایجاد و گسترش صنایع کم آبخواه، این واحد فرآوری کنحد بدون دخالت دست و به صورت تمام اتوماتیک کار فرآوری کنجد را انجام می دهد و این طرح برای اولین با ردر کشور انجام می شود.

 طاقه باف افزود: این واحد تولیدی درشهرک صنعتی یزد با سرمایه گذاری ۹۰ میلیارد ریال، ظرفیت تولید سالیانه ۱۶۰۰تن و زمینه اشتغال ۱۸ نفر را فراهم می سازد .

این مسئول یکی دیگر از پروژه ه های شاخص این ایام را افتتاح سردخانه و کشتارگاه صنعتی طیور سپید مرغ شیرکوه اعلام کرد و گفت: این پروژه بزرگترین کشتارگاه صنعتی طیور تمام اتوماتیک در مرکز و جنوب شرق کشور می باشد این طرح در شهرستان اشکذر با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه ۲۵ هزار تن زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر را فراهم کرده است.
طاقه باف از افتتاح اولین و بزرگترین مرکز سردخانه ذخیره ای استان در شهرستان مهریز خبر داد و گفت: بزرگترین سردخانه ذخیره ای استان در منطقه بندر خشک پیشگامان مهریز به بهره برداری می رسد که این پروژه با ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه و ظرفیت تولید سالانه ۱۵ هزار تن زمینه اشتغال ۲۰ نفر را فراهم می سازد.
وی همچنین از راه اندازی نخستین واحد فرآوری زیتون استان در روستای سریزد مهریز خبر داد و گفت :  با توجه به اینکه یزد یکی از قطب های کشت زیتون بوده  با افتتاح این واحد فرآوری گام بلندی در راستای ترویج کشت محصول کم آبخواه و مفید زیتون برداشته خواهد شد.
این مسئول تصریح کرد : برای این پروژه ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده که با ظرفیت تولید سالیانه ۱۷۰۰ تن زمینه اشتغال ۴۰ نفر را فراهم می سازد.
وی با بیان اینکه از ۸ پروژه شاخص استان ۴پروژه  در روستاها به بهره برداری می رسد افزود : واحد فرآوری بسته بندی میوه و دیگر محصولات گلخانه ای و سردخانه در روستای فهرج افتتاح می شود که زمینه اشتغال بیش از۴۰نفررا فراهم می سازد.
مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی استان ادامه داد: ترمینال ضبط پسته در روستای خرم آباد ابرکوه، واحد فرآورده های کنجدی در اردکان و بسته بندی میوه در روستای احمدآباد مشیر یزد از دیگر پروژه های روستایی می باشد که این پروژه ها با مجموع ۶۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری، ۱۵هزارتن ظرفیت سالیانه موجب اشتغالزایی مستقیم ۹۸ نفر می شود.
طاقه باف تصریح کرد: برای راه اندازی این پروژه ها ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته واین اعتبارات ازطریق صندوق توسعه ملی و خط اعتباری مکانیزاسیون اخصاص بافته است. 

وی ابراز امید واری کرد با سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی استان، شاهد پیشرفت و توسعه بیش از پیش بخش کشاورزی و اقتصادی استان باشیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.