سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری فرهاد مهندس‌پور دیشب با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.

تأثیر جشنواره بر هنر نمایش کشور کتمان‌ناپذیر است

قدس آنلاین- در این دوره ازجشنواره، علاوه بر نمایش‌هایی از ایران، ۱۸ اثر از کشورهای دیگر اجرا شد که از میان ۱۲ نمایش در بخش صحنه‌ای و ۶ اثر در بخش خارج ازصحنه حضور داشتند.

یکی از نمایش‌های بخش بین‌الملل با استقبال خوب مخاطبان همراه شد، نمایش «هملت» بود که به مدت دو روز در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه رفت.

یکی از بخش‌های این جشنواره که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت، «بخش مرور تئاتر ایران» بود که مسؤولیت این بخش امسال برعهده «پریسا مقتدی» مدیر تالار هنر و مدیر سابق تئاتر شهر بود.

مقتدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره عملکرد بخش مرور درجشنواره امسال گفت: این بخش فرصت مناسبی برای مخاطب عام ایجاد می‌کند که وقتی اجرای نمایشی به پایان می‌رسد، در جشنواره آن را تماشا کند. بخش مرور در جشنواره‌های چند سال اخیر امکان اجرای مجدد را برای نمایش‌هایی که در طول سال اجرای موفقی داشته‌اند، ایجاد کرده است و در جشنواره امسال نمایش‌های این بخش، اجراهای خوب خود را پشت سر گذاشتند. این بخش همچنین فرصت داد برای میهمان‌های خارجی جشنواره که در این چند روز میزبان آن‌ها بودیم، تئاتر ایران را به خوبی به تصویر بکشیم.

مدیر بخش مرور جشنواره درباره ارزیابی خود از جشنواره امسال گفت: نقش جشنواره تئاتر فجر در تئاتر ایران ورشد هنرمندان این رشته، کتمان‌ناپذیر است البته قضاوت درباره جشنواره با مخاطبان است اما چیزی که می‌توانم به یقین درباره آن صحبت کنم، این است که دوستان ما در دبیرخانه جشنواره و مرکز هنرهای نمایشی، تمام تلاش خود را مبنی بر موفق وآبرومند برگزار کردن تئاتر فجر و فراهم کردن فضایی آرام برای هنرمندان و خلق آثارشان فراهم کردند که این جای تشکر و قدردانی از آن‌ها دارد ولی در مجموع معتقدم که سی و ششمین دوره از این جشنواره با رشد مناسبی همراه بوده است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.