اصفهان- نایب رییس سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان اعلام کرد: امسال در ایام دهه فجر، ۲۰۶ پروژه در بخش های صنایع کشاورزی، تولیدات دام و طیور، تولیدات گیاهی، امور عشایر، منابع طبیعی و آبخیزداری و آب و خاک و امور مهندسی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

افتتاح ۲۰۶ پروژه جهادکشاورزی در دهه فجر

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مهرداد مرادمند ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: افتتاح این پروژه ها برای ۹۱۶ نفر فرصت شغلی ایجاد می کند و۴ هزار و ۶۳۰ خانوار از آنها بهره مند می شوند.  

وی تصریح کرد: از فجر سال گذشته تا فجر امسال ۷۹۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش های مکانیزاسیون، آب و خاک، طیور و دام، آبزیان، باغبانی و زراعت در استان اصفهان انجام شده است.

نایب رییس سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه ۵۶۸ هزار مترمربع از اراضی این استان قابل کشاورزی است، گفت: استان اصفهان در تولید تخم مرغ رتبه دوم، در تولید عسل رتبه دوم، در تولید گوشت قرمز رتبه پنجم، تولید سیب زمینی رتبه سوم، سیب درختی رتبه سوم و در تولید محصولات گلخانه ای رتبه سوم کشور را داراست.

وی همچنین اشاره‌ای به خسارات ناشی از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این استان داشت و اظهارکرد: بر اثر این بیماری ۹۰۰ هزار قطعه پرنده از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون در این استان معدوم سازی شد که ۷۰۰ هزار قطعه آنها صنعتی بودند.

مرادمند تاکید کرد: البته استان های قم، تهران، البرز و آذربایجان  شرقی از جمله استان هایی بودند که بیشتر از سایر استان ها درگیر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.