بجنورد-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: با توجه به اقدامات خوب دولت تدبیر و امید، هم اکنون شاخص بهره مندی آب شرب روستاهای شهرستان شیروان به ۷۰ درصد رسیده است.

شاخص بهره مندی آب شرب روستاهای شیروان به ۷۰ درصد رسید

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدحسین علی نیا در جلسه بررسی مشکلات آب و فاضلاب روستایی و شهری و اداره برق شیروان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۴ روستای شهرستان  تحت پوشش شبکه آب شرب روستایی است، افزود: اکثریت پیمانکاران شبکه آب و فاضلاب شهری و روستایی شیروان بومی هستند.

وی افزود: در حوزه تامین آب شرب و عبور از بحران های احتمالی، مشارکت مردم و اگاه سازی در صرفه جویی باید با جدیت انجام گیرد.

فرماندار شیروان نیز در این جلسه با بیان اینکه میزان‌ بارندگی در شهرستان۴۰ درصد کاهش داشته است، افزود: با توجه به منابع اعتباری محدود ، مدیران کل از اعتبارات ملی، کمک حال شهرستان باشند.

امین رضا مرآتی افزود:  مدیران شهرستانی زیر مجموعه وزارت نیرو اقدامات و عملکرد بسیار خوبی داشته اند ولی با وجود اقدامات خوب انجام شده در حوزه تامین آب شرب روستایی ، هنوز نسبت به شاخص استانی پایین تر هستیم.

وی گفت: سد باروز ۲۸ درصد آب ذخیره دارد که بنابر احتیاج سازه سد به این میزان آب ذخیره، نمی توان خروجی داشت و این یعنی زنگ خطر برای شیروان، که امیدواریم با صرفه جویی و مدیریت منابع آب از بحران ها عبور کنیم. وی با بیان اینکه ذخیره آب چشمه ها به شدت کاهش یافته است، افزود: ۲۵ درصد آب رودخانه ها کاهش یافته است.

پیش از این نشست نیز معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به همراه مدیران دستگاه های مرتبط، از تصفیه خانه فاضلاب در حال احداث شیروان بازدید کردند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.