قزوین_ رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین مجموع دانش آموزان استثنایی تحت پوشش اداره استثنایی این استان را ۲ هزار و ۲۰۰ نفر عنوان و بیان کرد: باتوجه به اینکه در اداره آموزش و پرورش استثنایی دانش آموزان استثنایی با عنوان «دانش آموزان با نیازهای ویژه» مطرح می شوند، شناسایی این دانش آموزان از بدو تولد در استان قزوین آغاز شده است .

بیش از ۲هزار دانش آموز استثنایی در مدارس قزوین

سید معرفت الله احمدی در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: در حال حاضر، ۲۲ مدرسه استثنایی و ۵ مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری در استان فعال است که در ۲۲ مدرسه، یک هزار و ۱۰۰ دانش آموزان گروه های آسیب های شنوایی، بینایی، دانش آموزان با نیازهای ویژه ذهنی، اوتیسم، چندمعلولیتی، جسمی و حرکتی در مدارس استثنایی تحصیل می کنند.

وی افزود: نزدیک به یک هزار و ۱۰۰ نفر هم با عنوان «آموزش و پرورش تلفیقی فراگیر» در مدارس عادی تحصیل می کنند که شامل ۴ گروه دانش آموزان آسیب دیده شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی و طیف اوتیسم با هوشبرد عادی است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین مجموع دانش آموزان استثنایی تحت پوشش اداره استثنایی این استان را ۲ هزار و ۲۰۰ نفر عنوان و بیان کرد: باتوجه به اینکه در اداره آموزش و پرورش استثنایی دانش آموزان استثنایی با عنوان «دانش آموزان با نیازهای ویژه» مطرح می شوند، شناسایی این دانش آموزان از بدو تولد در استان قزوین آغاز شده است و برای انجام این امر، قراردادهایی را با مراکز درمانی، اداره کل بهزیستی و بیمارستانی استان منعقد کرده ایم.

احمدی یادآور شد: براساس این قراردادها، دانش آموزان استثنایی با انجام سنجش هایی، شناسایی شده و زیر پوشش های مراکز رسمی قرار می گیرند که در آن آموزش هایی برای خانواده آنها ارائه می شود؛ در مجموع می توان گفت که بالای ۹۵ درصد این نوآموزان وارد مدارس عادی می شوند.

وی عنوان کرد: شناسایی، جذب و مداخله زودهنگام از مهمترین سیاست های اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین است که خدمات حمایتی توسط این اداره کل به دانش آموزان استثنایی ارایه می شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین با بیان اینکه هر دانش آموز استثنایی، ۴/۵ الی ۵ برابر دانش آموز عادی هزینه به خود اختصاص می دهد که نگه داری این دانش آموزان توسط خانواده ها و تجهیزات آنها بیشتر از دانش آموز عادی است، خاطرنشان کرد: با حمایت سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، طرح حمایتی به این دانش آموزان به مدت دو سال در حال اجرا است.

احمدی یادآور شد: در سال گذشته، مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان خدمات حمایتی دانش آموزان در زمینه های مختلف خرید سمعک، جراحی های بیمارستانی، خدمات پاراکیلینکی، خرید ویلچر، عینک و وسایلکمک آموزشی ویژه نابینایان از جمله تبلت و ذره بین ارایه شد و ارایه این خدمات موجب شده تا خانواده ها از مدارس استثنایی استقبال کرده و زودتر از موعد نسبت به ثبت نام فرزندشان اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.