قزوین_ استاندار قزوین گفت: بزرگترین نیروگاه بادی بخش خصوصی کشور با ظرفیت ۶۲ مگاوات در طارم سفلی قزوین تا پایان امسال تکمیل می شود و در اوایل سال آینده نیز افتتاح خواهد شد.

بزرگترین نیروگاه بادی بخش خصوصی کشور در قزوین سال آینده به بهره برداری می رسد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در بازدید از بزرگترین نیروگاه بادی بخش خصوصی کشور در طارم سفلی قزوین افزود: این طرح ها به خوبی گویای کارآمدی نظام جمهوری است.

در این بازدید که محمدعلی سهمانی و حجت الله مهدیان مدیران عامل بانک های رفاه و توسعه تعاون کشور و جمعی از مسئولان استانی نیز حضور داشتند، مقرر شده است، فاز نخست این طرح با هدف تأمین برق شبکه در منطقه زنجان و قزوین با ظرفیت ۶۲ مگاوات و ۱۸ توربین تا اردیبهشت ماه سال ۹۷ به بهره برداری برسد. 

عملیات اجرایی فاز نخست این طرح در پاییز ۱۳۹۵ آغاز شده است؛ توربین های این مجموعه از بزرگترین توربین هایی به شمار می روند که تاکنون در کشور نصب شده اند. 

طارم سفلی محل اجرای این طرح از توابع شهرستان قزوین در شمال غربی استان قرار دارد؛ در سال ۹۵ نیز نیروگاه بادی کهک با ۵۵ مگاوات در تاکستان قزوین به عنوان بزرگترین نیروگاه بادی بخش خصوصی کشور راه اندازی شده بود. 

قزوین به علت شرایط مناسب آب و هوایی از بهترین استان های کشور برای احداث نیروگاه های تجدیدپذیر است. 

* بهره برداری از بزرگترین نهالستان زیتون قزوین با حضور معاون وزیر کشاورزی و استاندار

همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر در مراسمی با حضور استاندار قزوین و مهرفرد معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی بزرگترین طرح نهالستان زیتون استان قزوین در طارم سفلی مورد بهره برداری قرار گرفت.

این نهالستان دارای ۱۵۰ هکتار وسعت بوده  که در فاز نخست ۹۰ هکتار نهال کاری شده است؛ ۶۰ هکتار از این نهالستان نیز به روش نوین (زیرفشار) آبیاری می شود.

اعتبار هزینه شده برای ایجاد این نهالستان ۵۰ میلیارد ریال بوده است.

عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و داوود محمدی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار، سید علی موسوی فرماندار قزوین و فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این مراسم حضور داشتند.

استان قزوین دارای ۹۰ هزار و ۱۵۰هکتار باغ زیتون است که عمده آنها در طارم سفلی در شمال غربی استان قرار دارند؛ سالیانه ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن زیتون از این باغ ها برداشت می شود که قرار است این رقم تا افق ۱۴۰۴ به ۳۶ هزار تن افزایش یابد.

این استان جایگاه دوم تولید زیتون و رتبه سوم میزان کشت و برخورداری از باغ های این محصول در کشور را به خود اختصاص داده است؛ بخش طارم سفلی از توابع شهرستان قزوین یکی از قطب های تولید زیتون کشور به شمار می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.