زاهدان- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت : با توجه به وجود روستاهای زوال شونده و بلا استفاده شدن مدارس ، بازنگری در ساخت مدارس و استفاده از مدارس قابل حمل در روستاهای سطح استان ضروری است .

کلاس های درس پیش ساخته  و قابل حمل جایگزین مدارس ثابت شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری، باقر کرد در جلسه شورای فنی استان که با حضور اعضا در استانداری برگزار شد، آخرین وضعیت فضاها و اعتبارات آموزشی استان مورد بررسی قرار گرفت و اظهار داشت : ساخت مدارس ارزان قیمت بدون استفاده از خشت و گل و با الگو گرفتن از خانه های بومی در چند نقطه انجام شد که با توجه به محدودیت اعتبارات ، اجرای این روند راهکار خوبی در جهت رفع کمبود فضای آموزشی در استان است .

باقر کرد افزود : با توجه به پراکندگی روستاها در سطح استان و وجود روستاهای زوال شونده و در نتیجه بلااستفاده ماندن مدارس در برخی نقاط ،ضرورت ساخت مدارس قابل حمل را ایجاب می نماید .

وی با بیان اینکه در حال حاضر در شرایط پیک رشد جمعیت دانش آموزی هستیم و نیازمند تخصیص فضای آموزشی متناسب با این جمعیت هستیم، ادامه داد: پیش بینی می شود در آینده با توجه به تعدیل در نرخ رشد موالید و مهاجرت به شرایط ایده آل تری به لحاظ کمبود فضای آموزشی و مدیریت این مسئله برسیم .

معاون استاندار با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان رتبه چهارم در جذب خیرین مدرسه ساز را داراست ، افزود : پیشرفتهای بسیار چشمگیری در سالهای اخیر به همت دستگاههای متولی در جذب کمکهای خیرین و جلب مشارکت آنها انجام شده ، اما این موضوع یک مسئله فرهنگی است و نیازمند تبلیغ و ترویج بیشتر نیازمندیهای استان برای جلب توجه خیرین است .

وی همچنین بر سنددارکردن فضاهای آموزشی تاکید کرد و افزود : مشکلی که وجود دارد سنددار نبودن برخی فضاهای آموزشی است که آموزش و پرورش ضمن حل این مسئله می تواند با تجاری کردن برخی از مدارس شهری از این فرصت برای درآمدزایی استفاده کند .

نماینده آموزش و پرورش نیز در این جلسه اظهار داشت : فضای آموزشی استان در مقایسه با کشور از یک عقب ماندگی برخوردار است و پایین ترین سرانه فضای آموزشی را داراست لیکن در سنوات اخیر با اعتبارات استانی و ملی و ایجاد ردیف جدید در سال ۱۳۹۵ به عنوان طرح ایجاد فضاهای آموزشی استان سیستان و بلوچستان علاوه بر اقدامات موجود قدم مهمی برای کمبود سرانه فضا توسط دولت برداشته شده است .

وی گفت : تعداد ۷۱۴ مدرسه با ۲۳۹۷ کلاس درس و با اعتبار ۲۱۱ میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده است که از این تعداد ۳۸۹ پروژه با تعداد ۱۲۶۲ کلاس با مشارکت خیرین ساخته شده است .

وی ادامه داد : امسال رتبه نخست تحویل مدارس را در بین تمام استانهای کشور داشته ایم اما در عین حال ۵۲۴ پروژه در دست احداث با ۲۲۰۰ کلاس درس در حال اجرا است که برای تکمیل آن ۲۵۸ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.