قزوین_ در وصیت نامه شهید مرتضی رزازیان آمده است: تذکری به همکارانم دارم و اینکه به خاطر اسلام خدمت کنید و حس ناسیونالیستی و گروه گرائی نداشته باشید که همه اینها شرک است؛ همه را به دید برادری نگاه کنید و پیروزی از آنِ مؤمنین است.

حس ناسیونالیستی و گروه گرائی نداشته باشید که شرک است

به گزارش قدس آنلاین، شهید معلم مرتضی رزازیان فرزند محمدحسن دوم اردیبهشت ماه سال ۴۱ در قزوین در خانواده ای مذهبی متولد شد و دوران کودکی را در کنار پدر و مادر، یک برادر و یک خواهر خویش گذارند و آنگاه به مدرسه رفت تا درس بخواند.

وی از همان دوران کودکیش، دارای هوش و ذکاوت بالا بود و در ۶ سالگی با دانش آموزانی که مردود شده بودند، آزمون داد و به صورت جهشی وارد مدرسه در مقطع ابتدایی شد؛ از ابتدای کودکیش به دنبال تلف کردن زمان و وقت نبود.

شهید رزازیان بعد از موفقیت در مقطع ابتدایی، تحصیل دوره راهنمایی را هم با موفقیت گذراند و قبل از شهادتش، توانست در رشته علوم تربیتی تحصیلات خود را به اتمام برساند.

احساس مسوولیت این شهید در برابر اسلام و دیگران مثال زدنی بود؛ به گونه ای با گذراندن دوره های مختلف آموزشی از جمله دوره امداد و نجات، مسوولیت امداد و نجات گردان محمدرسول الله (ص) را در سال ۶۲ بر عهده داشت و از کمک به دیگران و پانسمان کردن زخم های دلاورمردان عرصه جنگ و شهادت دریغ نمی کرد.

وی به عضویت بسیج سپاه پاسداران شهرستان قزوین درآمد و پس از پشت سرگذاشتن دوره‌های مختلف آموزش نظامی، گام به میادین نبرد نهاد و سینه به سینه دشمنان ایستاد.

بعد از ماه‌ها مبارزه با دشمنان اسلام در منطقه جزیره مجنون و در عملیات خیبر بود که بر اثر اصابت گلوله دشمن به صورتش در تاریخ ۷ اسفندماه سال ۶۲ به فیض شهادت نائل آمد.

پیکر مطهر این شهید بعد از ۳۲ سال فراق از خانواده و وطن، در اردیبهشت ماه سال ۹۴ به زادگاهش شهر قزوین بازگشت و در مزار شهدای این شهر آرام گرفت.

شهید مرتضی رزازیان در بخشی از وصیت نامه اش می نویسد:

»در تمام مراحل زندگیتان سراپا گوش به فرمان رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی (ره) باشید که نائب بر حق امام زمان (عج) تعالی فرج الشریف است؛ اگر یک قدم برخلاف حرف های ایشان حرکت کنید مثل این است که برخلاف راه امام زمان (عج) حرکت کردید، زیرا حرف و عمل ایشان همان حرف و عمل امام زمان (عج) است؛ ان شالله از خداوند می خواهم ایشان را تا انقلاب حضرت مهدی (عج) نگهدارد و این انقلاب را به انقلاب صاحب الزمان (عج) متصل کند.

 و اما تذکری به همکاران محترم آموزش و پرورش دارم: همانطوری که می دانید از مسائلی که موجب می شود دشمنان اسلام بر ما پیروز شوند، همانا اختلاف در میان ما و امت ما است تا از این راه بیشترین استفاده ما را ببرد و خود قرآن در این مسأله فرموده است که: اختلاف و پراکندگی با هم نداشته باشید و به جای آن وحدت و اتحاد با هم داشته و به ریسمان الهی چنگ بزنید که همانا قرآن کریم مترسل به روایات و ائمه اطهار است و شعائر قرآن را بیاد داشته باشیم که می فرماید: (واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا)، از اختلاف و تفرقه پرهیز کنید.

به خاطر اسلام خدمت کنید و حس ناسیونالیستی و گروه گرائی نداشته باشید که همه اینها شرک است؛ همه را به دید برادری نگاه کنید و پیروزی از آن مؤمنین است......

از خداوند متعال می خواهم که ما را به راه راست هدایت کند و عمر پربرکت امام را تا ظهور حضرت مهدی (عج) نگاه دارد؛ انقلاب ما را به انقلاب حضرت مهدی (عج) اتصال فرماید و دعای همیشگی را سر می دهم که: خدایا خدایا تا انقلاب مهدی (عج) خمینی را نگهدار، از عمر ما بکاه و بر عمر او بیفزا؛ رزمندگان اسلام نصرت عطا بفرما، دیدار روی مهدی (عج) را قسمت ما بگردان، زیارت کربلا نصیب ما بگردان...

آمین یا رب العالمین...

والسلام علیکم و رحمته الله و برکاته».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.