تربت جام ـ جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام با تشکیل کمپینی نسبت به اقدام دانشگاه مبنی بر اینکه سالن سلف سرویس قدیمی دانشگاه برای مجالس عروسی اجاره داده می شود اعتراض خود را اعلام کردند.

تشکیل کمپین دانشجویی تربت جام در اعتراض به دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،  به ادعای برخی از دانشجویان این سالن در فاصله حدود ۵۰ متری قبور شهدای گمنام این دانشگاه واقع شده که موجب گله مندی برخی دانشجویان از برگزاری مجالس عروسی در جوار مزار شهدای گمنام این دانشگاه شده است. جمعی از دانشجویان تربت جام، اقدام به راه اندازی کمپین اعتراض آمیز بر علیه این اقدام دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام کردند و خواستار لغو این تصمیم شدند. در این رابطه خبرنگار ما گفت وگویی با رئیس دانشگاه آزاد و امام جمعه شهرستان انجام داد آنچه می خوانید بخشی از این گفت گو می باشد.

به دغدغه دانشجویان احترام می گذاریم

امام جمعه شهرستان تربت جام به خبرنگار ما گفت: باتوجه به اینکه در گذشته بیش از یک هزار نفر دانشجو از این سلف استفاده می کردند و اکنون این تعداد به ۳۰ نفرکاهش یافته است این برای دانشگاه مقرون به صرفه نمی باشد و دانشگاه به خاطر تامین قسمتی از هزینه های خود بدنبال ایجاد کسب درآمد می باشد که یکی از راهکارهای کسب درآمد این بوده که تصمیم گرفته شده این مکان را که اکنون بلا استفاده می باشد به بخش خصوصی جهت استفاده از آن بعنوان تالار واگذار نماید.

 وی گفت: دانشگاه بدنبال کسب درآمد می باشد این نیت آنان نیتی خوب می باشد و از آنجایی که هر کاری هم که شروع کنند دیکته نانوشته غلط ندارد ممکن است عیب هایی هم درآن پیداگردد و دانشجویانی که حساسیت روی این موضوع دارند و این حرکت مورد توجه آنان قرارگرفته است از آنان تقدیر و تشکر می کنم چون نشان دادند که متدین و انقلابی هستند. این که مسئولین دانشگاه تصمیم گرفتند درهنگام انعقاد قرارداد با پیمانکار این دغدغه دانشجویان را لحاظ نمایند از مجموعه مسئولین این دانشگاه تقدیر و تشکر می نمایم که نسبت به مطالبات دانشجویان خودشان احترام وارزش قائل شدند.

 امام جمعه تربت جام همچنین خاطرنشان کرد: اصل قضیه که دغدغه دانشجویان را بدنبال داشته است این بوده است که این سلف سرویس که در کنار گلزار دو تن از شهدای گمنام واقع گردیده است تبدیل شود به تالاری که درآن رقص های نامتعارف صورت گیرد و یا سازهای نامتعارفی زده شود که خلاف جایگاه دانشگاه و فرهنگ اسلامی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد طاهری  افزود: درنشستی که با رئیس دانشگاه آزاد شهرستان داشتیم متوجه شدیم که علت این کار مشکلات مالی بوده و در اولین اقدام  قسمتی که در این مکان به آن توجه می شود ساخت المان های شهدای گمنام خواهد بود که ما هم ازحساسیت بجای دانشجویان وهم ازتوجه و تدین مجموعه دانشگاه به خواسته دانشجویان تشکرمی نمائیم.

 وی در پایان اظهارداشت : تمامی تصمیماتی که با رئیس دانشگاه آزاد تربت جام دراین نشست صورت گرفته شفاهی مطرح گردیده است و ما منتظریم که این تصمیمات کتبی گردد تا دراین مورد دستورالعملی صادر و قضیه تمام شود.                                                      

واگذاری سلف درجهت ایجادکسب درآمداست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت جام علی اصغرداودی دراین خصوص به خبرنگار ما گفت: از واگذاری سلف سرویس دانشگاه آزاد شهرستان به بخش خصوصی ما دو هدف را دنبال می کنیم یکی اینکه ما به دنبال درآمدزایی برای دانشگاه می باشیم ودوم اینکه قصد داریم ازاین سلف سرویس یک مکان فرهنگی مناسبیبرای خانواده های تربت جامی ایجاد کنیم که بتوانند با خیال راحت و بدون دغدغه اوقات فراغتی را سپری کنند و غیر از این هدف دیگری را نداریم.

علی اصغر داودی همچنین افزود: عده ای از دانشجویان بدون اینکه به اصل مسئله توجه کنند اعتراضاتی را داشته و با نشستی که با امام جمعه شهرستان داشتیم عنوان کردیم ما دغدغه این عزیزان را درک می کنیم چون آنها می خواهند که خدای ناکرده هتک حرمتی به شهدای گمنام که در دانشگاه دفن شدند نشود. باید بگویم که ما بیشتر از آنان دغدغه این کار را داریم و از آنان می خواهیم به شایعات توجه نکنند.

رئیس دانشگاه آزاد تربت جام در رابطه با پخش آهنگ در تالار گفت: اگر جشنی در این تالار برگزار گردد فقط بایستی در چهارچوب ضوابط و قوانین نظام جمهوری اسلامی باشد و اگر آهنگی هم پخش گردد آن چیزی که در چهارچوب قوانین اسلامی می باشد مجاز است واستفاده خواهد شد و فعلا تصمیمات بصورت شفاهی مطرح گردیده است.

                         

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.