همدان - رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان گفت: ساخت المان ها و سردیس ها باید گویای نماد و معرف همدان باشد و اطلاعات لازم را به مخاطب منتقل کند.

المان‌های نوروزی باید گویای نماد و معرف همدان باشند

به گزارش قدس آنلاین، کامران گردان در کمیسیون مشترک خدمات شهری و فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه خدمات شهری در ایام نوروز باید به نحو مطلوب انجام شود، گفت: سیاست شورای شهر بر این است که در سال جدید شور و نشاط بر شهر همدان حاکم شود.

گردان با تاکید بر اینکه ساخت المان های نوروزی باید با جذابیت بیشتر و ابتکار همراه باشد، گفت: توجه به محتوای المان های نوروزی برای استفاده بهتر از آنها باید مدنظر قرار گیرد.

گردان با بیان اینکه شمار اتوبوس های گردشگری فعال در ایام نوروز در شهر همدان را از ۳ دستگاه به ۷ دستگاه افزایش دادیم، گفت: اتوبوس های گردشگری شهر همدان از مبدا خود در ورودی مجموعه عین القضات به مسافران و گردشگران خدمات می دهند.

وی با بیان اینکه تا ۲۵ اسفندماه بازدیدهای مستمری از مناطق مختلف شهر همدان صورت خواهد گرفت، اضافه کرد: نظافت و زیبایی شهر باید جزو اولویت مجموعه خدمات شهری شهرداری همدان باشد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان به میزبانی همدان از رویدادهای بین المللی در سال ۲۰۱۸ اشاره کرد و تاکید کرد: باید اقدامات شهرداری همدان در زمینه افزایش گردشگر موثر واقع شود تا پیام آوری این رویداد برای همدان محقق شود.

گردان با تاکید براینکه ساخت المان ها و سردیس ها باید گویای نماد باشد و اطلاعات لازم را به مخاطب منتقل کند، گفت: در حال حاضر المان های موجود در برخی مناطق شهر همدان در خور شأن این شهر نیست و باید از هدررفت هزینه ها با ساخت المان های نامفهوم جلوگیری کرد.

وی استفاده از ظرفیت های ورزشی از جمله کوهنوردی همدان را ضروری دانست و اضافه کرد: باید برای ایجاد جاذبه توریستی در شهر همدان قدم برداشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به درخواست های هیئت کوهنوردی استان همدان از شورای شهر عنوان کرد: موافقت های ابتدایی در این خصوص کسب شده و اگر کمیسیون نظر مساعدی در این زمینه داشت نسبت به کمک به هیئت کوهنوردی اقدام می شود.

رضوان سلماسی با تاکید براینکه یکی از شاخصه های همدان کوهستان الوند است، گفت: این جاذبه گردشگری باعث مطرح شدن کوهنوردان همدان در سطح کشور شده است.

وی با بیان اینکه کوهنوردان همدانی بسیاری در برنامه های بین المللی شرکت داشته اند، گفت: باید به ظرفیت های استان همدان در این زمینه توجه کنیم.

سلماسی با بیان اینکه کوهنوردی از پرطرفدارترین رشته های ورزشی در استان همدان است و با اشاره به صعود اخیر جمعیتی  بین ۱۱ تا ۱۲ هزار نفر به منطقه میدان میشان همدان ، گفت: می توان در زمینه تقویت توریست ورزشی همدان کار کرد و با توجه به نزدیک بودن دامنه الوند به همدان و دسترسی آسان به آن می توان شرایط توریسم ورزشی را در همدان ایجاد کرد.

وی به ساخت سردیس مفاخر کوهنوردی همدان اشاره کرد و گفت: در صورت موافقت میراث فرهنگی و پس از انجام مذاکرات لازم سردیس محمود اجل کوهنورد همدانی و پایه گذار رشته کوهنوردی نوین در کشور در میدان گنج نامه همدان ساخته و نصب می شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان همچنین با بیان اینکه موزه کوهنوردی و پارک موضوعی کوهنوردی در همدان ایحداث می شود، افزود: برای ایجاد این موزه کوهنوردی نیاز به فضای مناسب است و باید جانمایی درستی برای این امر در نظر گرفت.

رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان نیز در این نشست با بیان اینکه همدان بعد از تهران در زمینه تشکیلات کوهنوردی و تعداد کوهنوردان در کشور سرآمد است، گفت: همدان در رشته ورزشی کوهنوردی بزرگانی داشته که متاسفانه از این شهر مهاجرت کرده اند اما در شهرهای دیگر منشا خیر برای آن استان هستند.

علیرضا گوهری به ضرورت تشکیل موزه کوهنوردی در همدان اشاره کرد و گفت: در استان همدان هشت دهه کوهنوردی تشکیلاتی وجود داشته و در تمام مدت گزارش ها و تجهیزاتی استفاده شده که قابل نمایش گذاشتن است.

گوهری با بیان اینکه پیگیر راه اندازی موزه کوهنوردی در استان همدان هستیم تا به عنوان یک جاذبه گردشگری مطرح شود، گفت: همگانی کردن رشته سنگ نوردی نیز در دستور کار بوده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر همدان دارای تخصصی ترین سالن سنگ نوردی کشور است و سالن های متعددی در سطح شهر وجود دارد اما هنوز در همگانی کردن رشته سنگ نوردی موفق نبوده ایم و باید با اقدامات جدی پیشینه سنگ نوردی همدان را احیا کنیم.

گوهری با تاکید براینکه همدان امتیاز برخورداری از اولین های کوهنوردی کشور را از آن خود کرده است، گفت: همدان در این رشته ورزشی زبانزد ایران و جهان است.

وی با تاکید بر معرفی چهره های فاخر کوهنوردی استان همدان گفت: به گفته بزرگان مستندسازی ایران، همدان پایتخت کوهنوردی کشور است و نباید از این امتیاز به راحتی گذشت.

منبع: فارس 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.