ساری- مدیرکل منابع طبیعی مازندران – ساری در پاسخ به سوال قدس آنلاین گفت: در راستای طرح صیانت از جنگل ها، از ابتدای امسال حتی یک درخت نشانه گذاری نشد ولی طرح های عمرانی دارای مجوز استثنا هستند.

امسال درختی را قطع نکردیم/ مخالف اجرای طرح متروی تهران به شمال هستم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ستار بابایی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی، طرح متروی تهران به شمال که توسط استاندار مازندران مطرح شده است، را غیر واقعی نخواند و افزود: بعنوان یک جنگلبان، مخالف اجرای این طرح هستم ولی باید به دنبال روش هایی برویم که میزان آلودگی زیست محیطی کاهش یابد.

وی مجوز برداشت ۲۰۰ معدن شن و ماسه در استان صادر شده است، یادآور شد: از این میان ۱۴۰ معدن فعال بوده و نیاز استان را مرتفع می کنند و نیاز به صدور  مجوز جدیدی نیست.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران – ساری با تاکید بر اینکه به نسل های بعدی بدهکاریم، افزود: مازندران در بخش های مختلف خدمات ملی ارائه می کند ولی تنها از اعتبارات استانی برخوردار است و منابع طبیعی هم از این مساله مستثنی نیست.

بابایی با بیان اینکه مازندران بالگرد امداد برای مقابله با آتش سوزی ها ندارد، گفت: با هماهنگی مدیریت بحران، بالگرد در اختیارمان قرارمی گیرد.

وی یادآور شد: اغلب آتش سوزی ها عمدی نبوده و سهل انگاری موجب این اتفاق ناخوشایند در سطح جنگل هاست.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران – ساری با اشاره به اینکه تغییرات اقلیمی حادث شده و باید آن را مدیریت کنیم، اضافه کرد: در چند تابستان اخیر خزان زودرس را تجربه کردیم و در این راستا برخی گونه ها حذف و جایشان را به گونه های دیگر می دهند.

بابایی با اعلام اینکه میزان زمستان گذرانی آفت برگ خوار شمشاد رصد شده است، گفت: با افزایش درجه هوا، امکان طغیان این آفت وجود دارد و در این راستا موافق سمپاشی جنگل ها برای از بین بردن آفت ها نیستیم.

وی ادامه داد: در سالجاری علیرغم اینکه با مجریان طرحهای جنگلداری قرارداد نداشتیم،۱۶۶۰ هکتار از جنگلهای مخروبه احیا و در ۱۴۷ هکتار جنگلکاری صورت گرفت و ۷۰ هکتار نیز در دست اجراست.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران – ساری از کشف ۳۸۱ مترمکعب چوب قاچاق در سالجاری خبر داد و گفت: در این راستا ۵۰۹ نفر دستگیر و ۷۸ دستگاه ادوات جرم نیز توقیف گردید.

بابایی از خلع ید ۵۷ هکتار از عرصه های منابع طبیعی با احکام قضایی خبر داد و افزود: ۸۰ هکتار از عرصه ها نیز در راستای ذیل ماده ۵۵ نیز راساً خلع ید شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.