تبریز- مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به جمع‌آوری ۶ میلیارد تومان کمک‌های مردمی در قالب جشن احسان و نیکوکاری گفت: در آستانه عید نوروز کمک‌های غیرنقدی به افراد نیازمند آن‌ها را از لذت خرید محروم می‌کند، خواسته ما از مردم حتی‌المقدور مساعدت‌های نقدی است.

کمک‌های غیرنقدی در جشن نیکوکاری نیازمندان را از لذت خرید محروم می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، محمد کلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به این‌که ۱۰۱ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد آذربایجان شرقی هستند، اظهار داشت: بر اساس حساب سرانگشتی اگر بخواهیم برای هر نفر از این خانواده مبلغ ناچیز ۲۰۰ هزار تومان عیدانه پرداخت کنیم سرجمع اعتباری بالغ‌بر ۲۰ میلیارد تومان نیازمندیم و تأمین این میزان اعتبار از توان و بودجه کمیته امداد خارج است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی افزود: مردم نجیب آذربایجان شرقی هرگاه نیاز داشته‌ایم دست کمیته امداد را خالی نگذاشته‌اند و تا به حال ثابت کرده‌اند که در تمامی صحنه‌ها و عرصه‌ها حضور دارند.

وی بابیان اینکه سال گذشته میزان جمع‌آوری کمک‌های مردمی در آذربایجان شرقی ۱۶ میلیارد تومان بود، گفت: به‌طور یقین امسال هراندازه‌ای که بتوانیم از این مقدار مشارکت مردمی جذب و جمع‌آوری کنیم همان اندازه در ایجاد شور و نشاط اجتماعی بین خانواده‌های نیازمند تأثیرگذار خواهد بود.

کلامی تصریح کرد: ۱۰۱ هزار خانواده تنها مستمری‌بگیران کمیته امداد آذربایجان شرقی هستند در حالی که خانواده‌های نیازمند غیر تحت پوشش نیز داریم و در آستانه سال جدید به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانیم این خانواده‌ها را دست‌خالی بازگردانیم نه‌تنها ما بلکه غیرت آذربایجانی اجازه چنین کاری را نمی‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی اضافه کرد: اهداء لباس در آستانه عید نوروز به افراد نیازمند آن‌ها از لذت خرید محروم می‌کند در این میان خواسته ما از مردم این است که حتی‌المقدور مساعدت‌های خود را به‌صورت نقدی تحویل کمیته امداد دهند تا هم‌خانواده‌های نیازمند از لذت خرید محروم نشوند و هم توزیع کمک‌های مردمی را ما هدفمندتر نماییم و حتی گاهاً شده به لباس نیاز داریم فقط اقلام اهدایی کفش بوده و ما مجبور به تهیه لباس شده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: هرچند کمک‌های غیر نقدی مردم آذربایجان شرقی را با جان و دل می‌پذیریم و ضمناً از کسانی که می‌توانند کمک نقدی کنند درخواست مشارکت می‌کنیم.

کلامی با تأکید بر اینکه از امروز هفته احسان و نیکوکاری آغاز و کمیته امداد آذربایجان شرقی آماده دریافت کمک‌های مردم است، گفت: پاکت‌های جمع‌آوری کمک‌های دانش آموزان از طریق آموزش و پرورش در بین مدارس استان توزیع‌شده و بنده برای جمع‌آوری کمک‌های دانش آموزان تعصبی خاصی دارم چراکه این نوع مشارکت‌ها و ترویج فرهنگ ایثار و انفاق در آینده، آینده‌سازان کشور نقش دارد.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه امیدواریم مردم استان علاقه‌مندان به انفاق کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به بعد ۲۶ اسفندماه موکول نکنند، بیان کرد: تا به امروز مردم آذربایجان شرقی ۶ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی خود را تحویل کمیته امداد استان داده‌اند وِ با این تعبیر برای هر خانواده ۲۰۰ هزار تومان باز هم ۱۴ میلیارد تومان دیگر نیاز داریم.

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.