گیلان - مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت:باید در بحث آموزش به خانواده ها برای مدیریت پسماند فعالیتهای بیشتری صورت بگیرد.

مهمترین مشکل پسماند گیلان از نوع خانگی است

به گزارش قدس انلاین به نقل از روابط عمومی محیط زیست گیلان ، قربانعلی محمدپور گفت:تمام تلاش ما این است با صداقت برای محیط زیست استان کار کنیم اگر چه مشکلات مالی در دولت وجود دارد اما هیچ یک از دست اندرکاران محیط زیست کوتاهی نمی کنند و در کنار همه مشکلات نیاز به عزم جدی داریم.

وی با بیان اینکه دنیا در بحث احیای تالاب کم تجربه است ولی ما توانسته ایم برای تالاب انزلی کار زیادی انجام دهیم، خاطر نشان کرد:معضل سنبل آبی در تالاب عینک حل شده است و  یک سوم پساب گوهر رود مدیریت خواهد شد و قول می دهیم به زودی تمام بیمارستانها و مراکز درمانی مجهز به زباله سوز شوند تا زباله هایشان مدیریت شود.

محمدپور با اعلام خبر اخذ مجوز استقرار زباله سوز،تصریح کرد: ۳۲۰ هکتار اراضی تالاب انزلی از سنبل آبی پاک شده است و دست فعالین محیط زیست را به گرمی می فشاریم و اگر مشکلی برای کسی واقعا در جهت حفاظت از محیط زیست پیش آمده را پیگیری خواهیم کرد.

محمدپور ادامه داد:مهمترین مشکل ما در بحث پسماندها از نوع خانگی است و باید با آموزش به دانش آموزان فرهنگ سازی را در این خصوص گسترده کنیم.

وی در پایان گفت:نیاز به سه زباله سوز در گیلان داریم که یکی در مرکز و دو زباله سوز را در شرق و غرب راه اندازی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.