اردبیل- شهرستان پارس آباد مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

حال اورژانس پارس آباد مغان ناخوش است

قدس: عملیات احداث بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی شهرستان پارس آباد که اخیرا به ۱۶۰ تختخوابی افزایش یافته در حالی دهمین سال خود را سپری می کند که در آغاز ساخت این پروژه ملی اعلام شده بود که روند تکمیل و تجهیز آن تا پایان سال ۹۲ به طول خواهد کشید!

این بیمارستان که از زمان کلنگ زنی تاکنون مسئولیت دو وزیر، سه استاندار، پنج فرماندار و دو دولت را تجربه کرده شامل بخش های جراحی، داخلی، زنان و زایمان و کودکان، بخش های مراقبتی سی سی یو و آی سی یو، بخش تشخیصی، اورژانس و درمانگاه بوده و از جمله پروژه های بیمار شهرستان بوده که اسیر وعده های نافرجام شده است.

این بیمارستان که جزء طرح های مهر ماندگار و از مصوبات سفرهای استانی دولت نهم و دهم بود عملیات احداث آن از سال ۸۷ شروع و در حالی که به گفته وزیر اسبق راه و شهرسازی دولت دهم این بیمارستان تا پایان سال۹۲ به بهره برداری برسد اما علی رغم این وعده وزیر، بیمارستان نه تنها تا سال ۹۲ تکمیل نشد، بلکه این پروژه بعد از چندین سال و ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی قرار است تا پایان آذر ماه امسال به بهره برداری برسد.

حال وخیم اورژانس

حال اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) پارس آباد مغان این روزها شلوغ و پر ازدحام، مثل حال بیماران بد حالی است که به آنها مراجعه می کنند.

شاید نسبت به چند سال قبل و حتی چند ماه قبل بهتر شده باشد، اما هنوز حال خوبی ندارند.

کمتر کسی پیدا می‌شود که گذرش به اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) پارس آباد افتاده باشد و بدون هیچ گلایه و انتقادی و با رضایت کامل هم از آن‌جا بیرون رفته باشد. مردم گلایه دارند، همان همراهان بیمار یا خود بیمارانی که شب و نصف شب، به این اورژانس‌ رفته و یا با شلوغی بیش از حد این مرکز مواجه شده‌اند.

مردم خیلی وقت‌ها از نبود پزشکان متخصص در این اورژانس گلایه می‌کنند، از این‌که ساعت‌ها باید منتظر باشند تا پزشک، بیمارشان را ویزیت و تعیین‌تکلیف کند.

یکی از دغدغه‌های بیماران اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) نیز ایستادن در صف‌های طولانی و ساعت‌ها انتظار برای دریافت نوبت از پزشک معالج است که مردم برای دریافت نوبت شبانه به‌ صف می‌ایستند و این در حالی است با پیشرفت تکنولوژی و اینترنتی شدن سیستم نوبت‌دهی، مردم دیگر نباید دغدغه‌ای برای گرفتن ویزیت پزشک داشته باشند.

کمبود در بیمارستان

با اینکه طی سالهای اخیر در زمینه افزایش درمانگاه و احداث بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرستان پارس آباد با شتاب نسبتاً مطلوبی در حال تکمیل است اما کمبود امکانات پزشکی از قبیل دستگاه ام.آر آی پزشک های متخصص و نبود پزشک زن سونو گرافی صدمات جبران ناپذیری را به توسعه شهرستان وارد کرده است به طوری که شهرستانی که با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت بیش از ۱۰۰ روستا را در دل خود جای داده است، اما متاسفانه از لحاظ امکانات مناسب پزشکی برخوردار نیست.

شهری که از یک طرف جولانگاهی برای تصادفات پی در پی برای قرار گرفتن در یک مسیر ترانزیت راههای ارتباطی است و از طرف دیگر غرق در ضد و خوردهای طایفه ای!

مطالبه مردم و مسئولان

بنا بر گفته فرماندار ایجاد بخش مراقبت های ویژه نوزادان و به کارگیری پزشکان متخصص و توسعه فضا و تجهیزات بیمارستان ارس از اصلی ترین مطالبه افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی این شهرستان است.

اکبر صمدی در این رابطه می گوید: متاسفانه آمار تصادفات فوتی و جرحی در جاده های مواصلاتی شهرستان پارس آباد و سایر حوادث می طلبد تا تخت های آی. سی. یو (ICU) در بیمارستان های این شهرستان افزایش یابد.

وی نبود از نبود دستگاه ام ار آی (MRI) و پزشک های متخصص در بخ شهای مختلف بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان انتقاد کرده و می افزاید: باید برای رفع مشکل اشخاصی که از قشر ضعیف جامعه بوده و دچار بیماری شدید هستند چاره ای اندیشیده شود.

انتظار از استاندار

تکمیل بیمارستان جدید الاحداث که بنا بر گفته امام جمعه پارس آباد که حتی نیروهایش از قبل استخدام شده است و چهار بانده کردن جاده مواصلاتی پارس آباد از مطالبات اصلی مردم از بهنام جو استاندار جدید اردبیل است.

/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.