کرج - استاندار البرز با بیان اینکه در استان البرز ۴۰هزار هکتار بیابان وجود دارد گفت: ۳۵ هزار هکتار از این بیابان ها به کانون ریزگردها تبدیل شده است .

۳۵ هزار هکتار از زمین های البرز کانون ریزگردها است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد علی نجفی  پیش از ظهر امروز سه شنبه در مراسم روز درختکاری که با حضور مسئولان استانی وکشوری در باغ سیب مهرشهرکرج برگزار شد اظهارکرد: با توجه به شرایطی که استان البرز دارد پروژه های بزرگی ازجمله آزاد راه تهران به شمال که پیش از این به دلایلی به وقفه افتاده بود، در حال حاضر با جدیت لازم پیش می رود.

وی با بیان اینکه فاز اول این پروژه در اواخر تابستان ۹۷ افتتاح خواهد شد، افزود: این پروژه در کاهش مصرف سوخت و ترافیک سنگینی که  از ورودی و خروجی شهر به البرزتحمیل می شود تاثیر بسزایی خواهد داشت همچنین در بحث آلودگی و زیست محیطی نیز موثر خواهد بود.

استاندار البرز با اشاره به پروژه بزرگراه آبیک به چرم شهر نیز گفت: این بزرگراه نیز تاثیرات خوبی در ابعاد مختلف دراستان البرزخواهد داشت.

نجفی در بخشی دیگر از سخنانش خاطرنشان کرد: استان البرز ۴۰ هزار هکتار کویر دارد که نزدیک به  ۳۵ هزارهکتار آن کانون ریزگردها شده است که در زمینه طرح بیابان زایی باید تلاش بیشتری کرد و حمایت های لازم را در این زمینه خواهیم داشت.

استاندار البرز با توجه به اهمیت تاریخی باغ سیب گفت: هرگز باغ سیب مسیر دیگری نخواهد رفت و درب آن بر روی مردم باز می شود.

شهردار کرج نیز در ادامه مراسم با بیان اینکه اهمیت درختکاری در دین مبین اسلام اشاره شده است، افزود: درخت موجودی مقدس است که در پاسداشت زندگی هر فرد موثر خواهد بود.

وی افزود: احیای باغ سیب یکی از شاخص های مهم استان البرز است و در روز درختکاری ۱۸۶ هکتار از این باغ با کاشت ۱۳۵ هزار اصله نهال با گونه های خاص احیا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.