رئیس گروه بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه مدت امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در بیمه بیکاری را تشریح کرد.

٣٠ روز مهلت برای ارائه درخواست بیمه بیکاری به ادارات کار

به گزارش قدس آنلاین، محمد بایندریان گفت: افرادی که مشمول قوانین کار و تامین اجتماعی هستند، می توانند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند.

وی افزود: افرادی که بدون میل و اراده خود از کار اخراج شوند و حداقل ٦ ماه سابقه حق بیمه داشته باشند برای درخواست از بهره مندی از بیمه بیکاری به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند.

بایندریان در پاسخ به سئوالی در خصوص دلایل قطع شدن مقرری بیمه بیکاری اظهار داشت: در موارد، اشتغال مجدد، عدم حضور فرد در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای و نهضت سوادآموزی، عدم پذیرش شغل پیشنهادی از سوی ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و احراز شرایط بازنشستگی و از کارافتادگی، بیمه بیکاری متوقف می شود.

رئیس گروه بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه مدت امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: طبق قانون بیمه بیکاری، این مقرری بین ٦ تا ٥٠ ماه به افراد واجد شرایط پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه داشتن افراد تحت تکفل در مبلغ و مدت زمان پرداخت بیمه بیکاری موثر است، گفت: تا سقف ٤ نفر و به ازای هر نفر ١٠ درصد حداقل دستمزد به مقرری دریافتی اضافه می شود.در هر صورت مقرری بیمه بیکاری کمتر از حداقل حقوق قانون کار نخواهد بود.

بایندریان گفت: صاحبان بیمه اختیاری و بیمه حرف و مشاغل آزاد و اتباع خارجی مشمول قانون بیمه بیکاری نیستند.

وی با بیان اینکه دستمزد بیمه شده در زمان بیمه پردازی در تعیین میزان مقرری بیمه بیکاری موثر است، اظهار داشت: میزان دستمزد مشمول کسر حق بیمه٩٠ روز آخر اشتغال فرد را تعیین و میانگین آن را محاسبه می کنند و این میزان مبنای پرداخت مقرری می شود. البته این میزان نباید از ٨٠ درصد متوسط دستمزد زمان اشتغال بیشتر باشد.

بایندریان  تصریح کرد: بیمه شدگان واجد شرایط ظرف ٣٠ روز فرصت دارند برای استفاده از بیمه بیکاری به ادارات تعاون،کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.