یزد - با تلاش مسئولان اقتصادی و سرمایه گذاری استان یزد فعالیت سرمایه گذاری یک گروه سرمایه گذار کشور چین برای تولید اکسید روی و یک شرکت اتریشی برای سرمایه گذاری در تولید انرژی خورشیدی اعلام امادگی کردند.

چینی ها و اتریشی ها فعالیت سرمایه گذاری خود را در یزد آغاز کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی اقتصادی و دارایی استان یزد، یک شرکت اتریشی آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در تولید انرژی خورشیدی با ظرفیت۱۰ و ۳۰ مگاوات و با  مجموع سرمایه گذاری بیش از ۴۰ میلیون یورو در یزد اعلام کرد.

مدیر کل اموراقتصادی و دارایی استان یزد در نشستی که با حضور مسئولان اقتصادی وسرمایه گذاری استان در محل مرکز خدمات سرمایه گذاری یزد برگزار شد؛ ضمن آمادگی و حمایت برای عملیاتی شدن هر چه زودتر این طرح بر تسریع در فرایند آن تاکید کرد و گفت:  آمادگی هرگونه همکاری در این زمینه هستیم و در صورت نیاز، موانع را برطرف خواهیم کرد.

علی نمازی با بیان اینکه در حال حاضر تقاضا برای تولید ۶۰۰ مگاوات برق  با احداث نیروگاه خورشیدی دراستان جود دارد افزود: ظرفیت های لازم برای سرمایه گذاری در این بخش وجود دارد.

مدیر کل اقتصادی استانداری یزد هم در این نشست با بیان اینکه شرکت خارجی یاد شده در حال حاضر نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۰ مگاوات برق در حال احداث دارد گفت: روند پیشرت عملیات اجرایی آن مناسب است.

سید حسین دشتی افزود: تاکنون ۳۰ سرمایه گذار در استان متقاضی سرمایه گذاری در تولید انرژی خورشیدی هستند که ۱۷ مورد قرارداد آن نهایی و زمین مورد نیاز واگذاری شده است.

مارتین توماس مدیر شرکت سرمایه گذاری کشور اتریش نیز با قدردانی از حمایت های خوب مسئولان استان یزد از طرح های سرمایه گذاری خارجی و تلاش برای رفع مشکلات آنها گفت: آمادگی داریم در کنار طرح ۱۰ مگاواتی تولید برق از انرژی خورشیدی، دو واحد نیروگاه ۱۰ و ۳۰ مگاواتی نیز تا دو سال آینده راه اندازی کنیم.

این شرکت خارجی در حال حاضر در مرحله پیاده سازی تجهیزات یک واحد نیروگاه خورشیدی با حجم ۱۰ مگاوات برق و حجم سرمایه گذاری ۱۰ تا ۱۲ میلیون یورو می باشد.

چینی ها در زمینه تولید اکسید روی فعالیت سرمایه گذاری خود را در یزد آغاز کردند

همچنین با تلاش مسئولان اقتصادی و سرمایه گذاری استان یزد فعالیت سرمایه گذاری یک گروه سرمایه گذار کشور چین برای تولید اکسید روی در یزد آغاز شد.

مقدمات و زیر ساخت های لازم برای انجام سرمایه گذاری این طرح  به همت مسئولان و متولیان امور اقتصادی و سرمایه گذاری استان انجام شده است و کار در مرحله پیاده سازی و استقرار تجهیزات خط تولید توسط سرمایه گذار می باشد و به زودی این طرح به بهره برداری خواهد رسید.

این شرکت خارجی قرار است با تولیدات خود نیاز صنعت کاشی و سرامیک کشور و به خصوص استان یزد به محصول اکسید روی را برطرف کند و در کنار آن تولیدات مازاد نیز به خارج از کشور صادر شود.

میزان تولید اکسید روی این طرح  که ۱۰ تا ۱۵ میلیون یورو سرمایه گذاری به دنبال دارد سالانه ۴۰ هزار تن پیش بینی می شود .

به گفته صاحب نظران در حال حاضر اکسید روی مورد نیاز در صنعت تولید کاشی و سرامیک کشور از  چین وارد می شود و با بهره برداری از  این طرح بخش مهمی از  نیاز کشور به این محصول با قیمت ارزانتر در داخل برطرف خواهد شد.

در نشستی که به منظور رفع موانع و مشکلات این شرکت سرمایه گذار خارجی با حضور جی ژانگ مدیر شرکت سرمایه گذاری کشور چین و مسئولان اقتصادی و سرمایه گذاری استان یزد در محل مرکز خدمات سرمایه گذاری برگزار شد؛ موانع و مشکلات طرح بررسی و بر تسریع در روند  آن تاکید شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.