قزوین_ امام جمعه قزوین گفت: خرید کالای ایرانی، تولید کالای مرغوب و حمایت مسئولان از تولید سه ضلع اعتلای تولید و تحقق شعار سال است.

خرید کالای ایرانی، تولید کالای مرغوب و حمایت مسئولان از تولید سه ضلع اعتلای تولید و تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته شهر قزوین در مسجدالنبی (ص) با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص تقوا اظهار داشت: باید همه اهل تقوا باشیم چراکه اگر اهل تقوا باشیم از آتش جهنم دور خواهیم بود؛ اگر آینده انسان با تقوا سپری شود، این انسان به بهشت راهی می شود و اگر متخلف شد و اهل تقوا نشد و عهد و پیمان با خدا را نادیده گرفت، اهل جهنم خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه باید اهل تقوا را بشناسیم، گفت: خداوند متعال در آیات قرآن کریم سه مقوله و ویژگی را برای اهل تقوا تشریح کرده است؛ از نظر خداوند متعال اهل تقوا اهل نشاط، امید، رشد، بالندگی و شادمانی هستند و آینده را آینده ای موفق، پیشرفت و سعادت می دانند چراکه تقوا با قرآن ارتباط دارد و از نظر خدای متعال، آینده برای متقین است.

امام جمعه قزوین تشریح کرد: آینده جهان آینده متقین، پیروزی حق علیه باطل و آینده برافراشته شدن پرچم توحید است و متقین بر این آینده باور دارند و این یقین با ارجاع به آیات قرآن بر انسان روشن می شود؛  چشم انداز آینده اهل تقوا، عظمت اسلام و مسلمانان است و اهل تقوا برای برافراشتن اسلام در تمام عرصه ها و جایگاه خود تلاش می کنند؛ اگر مسوولیت یک شرکت را بر عهده دارند تلاش می کنند که محصولی را تولید کنند که مورد نیاز مردم باشد و انصاف و عدالت را درنظر می گیرند.

وی اضافه کرد: در برابر نگاه دینی و تقوا، نگاه شیطانی است و کسی که تقوا ندارد، گوشش به شیطان است که او را به اتکا و وابستگی به دیگران از جمله تولید موشک وسوسه و عنوان می کند که باید وابسته به اجانب باشید.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه فرد متقی برای سرافرازی اسلام تلاش می کند، تصریح کرد: بازار بی کیفیت خارجی ها بازار ما را به دست گرفته و برای کالاهای خود در کشور جایگاهی وجود ندارد؛ گاها در بسیاری از موارد مشاهده می شود که برچسب مارک خارجی بر روی کالاهای ایرانی برای فروش بیشتر توسط برخی افراد زده می شود که این امر انسان را ناراحت می کند؛ باید به تولید کشور خودمان افتخار کنیم نه اینکه صنعت خارجی را تقویت کنیم که زمینه ساز بیکاری کارگران کشورمان و تعطیلی و فرسوده ماندن تولیدات شرکت های داخلی شود؛ کسی که تقوا داشته باشد به دنبال سربلندی اسلام در تمام زمینه ها است.

خطیب جمعه قزوین خاطر نشان کرد: افرادی که برخلاف تقوا حرکت می کنند و به شیوع فحشا و منکرات در بین مردم علاقمند هستند خداوند وعده داده که برای آنها عذابی از سوی خدا است و روی خوش در دنیا نمی بینند؛ این افراد در دنیا و آخرت آنها مشمول عذاب خداوند هستند.

وی با طرح این سوال که « عاقبت رسوایان بین المللی مقابل تقوا از جمله رضاخان به کجا رسید؟ » گفت: مؤمنان در برابر دشمنان احساس سربلندی و مقاومت دارند اما افرادی که تقوا ندارند احساس ضعف در برابر دشمن دارند؛ مؤمنان و اهل تقوا برای دین سینه سپر می کنند و آنها در مظلومیت هستند اما احساس سربلندی می کنند و هرکه به خدا توکل کند قدرتمند است و خداوند عنوان می کند که شیطان و شیطان صفات ضعیف هستند اما مومنان قوی هستند.

آیت الله عابدینی تشریح کرد: منافقان کسانی هستند که دستشان به سمت کافران دراز بوده و امیدشان به این کافران است؛ توجه داشته باشیم که بی تقوایی انسان را ذلیل می کند و ایمان و تقوا انسان را به سربلندی سوق می دهد؛ عزت در مقاومت و رهبری بوده و خواری و ذلت در رژیم صهیونیسمی است.

امام جمعه قزوین یادآورشد: هرچه که میگذرد فرزندان و خانواده ها نسبت به گذشته به تقوا و ارزش های الهی روی می آورند.

وی با اشاره به نامگذاری سالجاری از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی» مطرح کرد: حمایت از کالای ایرانی سه ضلع دارد که این اضلاع باید کنار هم باشد؛ یک ضلع آن حمایت از کالای ایرانی توسط مردم است و باید با خرید از کالای ایرانی و مصرف کالای داخلی از تولیدات داخلی حمایت کنیم؛ ضلع دوم تولید کنندگان است چرا باید شرکت ها باید کالاهایی را تولید کنند که کیفیت لازم را نداشته باشند؟ باید کیفیت کالاهای داخلی توسط تولیدکنندگان جدی درنظرگرفته و قابلیت رقابت با کالای خارجی توسط آنها ایجاد شود؛ ضلع سوم مدیران هستند که باید حامی تولیدکنندگان در عرصه های مختلف باشد و در بزنگاهی که به نابودی شرکت منجرمی شود، از تولید کننده حمایت کنند.

آیت الله عابدینی یادآورشد: مخالفت با آمریکا مخالفت با شیطان بزرگ است که زمان نمی شناسد؛ دشمنی با دشمن و دشمنی شیطان با انسان هیچ تاریخی ندارد و انسان فهیم باید همیشه با شیطان دشمنی داشته باشد تا دچار خسران و زیان نشود؛ بارها تجربه شده که فردی که دشمنی شیطان را جدی نگرفت خواری و رسوایی نصیبش شد.

خطیب جمعه قزوین تصریح کرد: هرکس آمریکا را به عنوان دوست برشمرده، شاهد خواری بوده است و امروز هرجایی که در کشور با آمریکا مخالفت کرده، سربلند و پیروز شده ایم.

وی خاطرنشان کرد: مقاومت فلسطین بسیار ارزشمند است و مردم مظلوم فلسطین چندین سال است که با رژیم غاصب جنگ می کنند تا اشغالگران را از خانه های خود دور کنند؛ ما نیز اعلام می کنیم که مردم فلسطین تنها نیستند و لشکر به لشکر از ایران اسلامی و همه جای عالم سرنوشتشان را با آنها یکی می دانند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.