بجنورد- معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت:طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایری در استان از ماه جاری آغاز شد و تا پایان مرداد امسال به اتمام می رسد.

آغاز طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایری خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی، مهدی مودی با اشاره به این که این طرح طی ۵ ماه با مشارکت امور بانوان و معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری اجرا می شود، افزود: در این طرح  ۳۰۰ سواد آموز عشایری با آموزش ۴۰ آموزش دهنده با سواد خواهند شد.

وی هدف از اجرای این طرح را ارتقای سطح سواد زنان بی سواد عشایری، کمک به استقرار عدالت آموزشی و توانمند سازی دختران و زنان عشایری ذکر کرد و افزود: سال گذشته هزار و ۸۵۴ بی سواد، باسواد شدند و امسال طی برنامه ریزی های انجام شده ۳ هزار و ۸۹۰ بی سواد، باسواد خواهند شد.
وی با اشاره به این که طبق آمار موجود در سامانه ۷ هزار و ۲۳۵ بی سواد در استان داریم، بیان کرد: سامانه سوادآموزی از شنبه هجدهم فروردین ماه برای نام نویسی افراد بی سواد باز است و متقاضیان می توانند برای نام نویسی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: سال قبل ۴۱ میلیارد ریال مطالبات مربوط به آموزش دهندگان و مؤسسه های آموزشی مربوط به سواد آموزی اسفندماه سال گذشته پرداخت شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.