همدان -معاون بهره برداری آب وفاضلاب استان همدان از کاهش ۳۴ درصدی ذخایر آبی همدان خبر داد وگفت : با توجه به کاهش بارندگی شهروندان باید صرفه جویی جدیدتر آب داشته باشند.

کاهش ۳۴ درصدی ذخایر آبی/ ضرورت صرفه جویی در همدان
به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب استان، حمیدرضا نیکداد ضمن تأکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب اظهار کرد: برابر آماری که سازمان هواشناسی و منابع معتبر اعلام کرده‌اند بارندگی نسبت به سال قبل و بلندمدت ۴۰ درصد کاهش داشته است.
وی با تأکید بر اینکه همچنان چشم امید به عنایات الهی برای نزول بارش باران داریم، خاطرنشان کرد: امیدواریم با بارش باران وضعیت منابع آبی بهتر شود و ذخایر منابع آبی بتواند تابستان خوبی را رقم بزند.
معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه نسبت به سال قبل بسیار عقب هستیم، گفت: اگر ذخیره سد را نسبت به سال قبل در نظر بگیریم، ۳۴ درصد نسبت به سال گذشته ذخایر آبی کمتر شده است.
کاهش ذخیره سد اکباتان نسبت به مدت مشابه سال قبل
وی با بیان اینکه در حال حاضر سد اکباتان ۱۲.۵ میلیون متر مکعب آب دارد، افزود: سال گذشته در مدت مشابه کنونی حدود ۲۰ میلیون متر مکعب ذخیره آبی بود که اکنون این میزان بسیار کمتر است.
نیکداد اضافه کرد: در حال حاضر برداشت آب از سد، چاه‌ها و منابع فصلی شامل بند خاکو، دره مرادبیک، عباس‌آباد و آبشینه است که با شروع زراعت کشاورزان برداشت از منابع فصلی کاهش می‌یابد.
وی در خصوص قطعی‌های پیش‌روی آب نیز گفت: هنوز برای گفتن از قطعی‌های احتمالی زود است اما برنامه این است با همکاری مردم و همانطور که سال‌های گذشته مردم همراهی داشتند، بتوانیم با مدیریت مصرف، از بحران کم آب عبور کنیم.
معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه سال‌های گذشته وضعیت مشابه کم آبی امسال را داشتیم، افزود: سال‌های گذشته آبدهی چاه‌ها بالاتر بود اما امسال با توجه به کاهش بارندگی آبدهی چاه‌ها نیز کمتر شده است.
وی ضمن ابراز امیدواری مبنی بر اینکه با کنترل مصرف و مدیریت آب بتوان از بحران کم آبی عبور کرد، یادآور شد: با وجود اینکه تأکید کلی بر صرفه‌جویی مشترکان است، اما برنامه‌هایی برای تأمین آب با همکاری شرکت آب‌منطقه‌ای در دستور کار قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.